Mercenarii - solutia armatorilor nemti impotriva piratilor
Incercarea de a salva din mainile piratilor cargobotul german Beluga Nomination, de pe coasta somaleza, s-a sfarsit tragic, cu cel putin un membru de echipaj decedat. In aceste conditii, armatorii cer ajutorul trupelor militare germane pentru a-si proteja navele.
In momentul in care a afost atacat de pirati, Beluga Nomination se afla in mijlocul Oceanului Indian, la mai bine de 700 de kilometri distanta de Seychelles. Echipajul format din 12 oameni s-a baricadat in incaperea destinata situatiilor de urgenta si s-a incuiat din interior, blocand astfel accesul piratilor. Au asteptat in zadar timp de cateva zile fie salvati, insa navele care apartineau de NATO si Uniunea Europeana se aflau la o distanta prea mare pentru a le putea observa si acorda ajutor.
La doar cateva zile dupa ce au dat lovitura cu Beluga Nomination, piratii somalezi au atacat inca un cargobot, New York Star, detinut de CST, o companie navala cu sediul la Hamburg. Echipajul a fost salvat insa la scurt timp de nava olandeza de lupta HNLMS De Ruyter, care face parte din flota NATO pentru operatiunile de stopare a piratilor.
Armatorii nemti, care acum vor sa apeleze la ajutorul mercenarilor pentru a se proteja de atacurile piratilor, controleaza 3.500 de nave si detin, astfel, cea de-a treia cea mai mare flota comerciala din lume. Asa ca nu este de mirare de ce piratii somalezi si-au ales o tinta atat de bogata. Interesant este faptul ca navele capturate se ascundeau, totusi, sub steagurile unor tari mult mai sarace, precum Liberia, Antigua sau Barbuda, potrivit cotidianului german Der Spiegel.
In momentul de fata, piratii somalezi controleaza circa 40 de vase in Oceanul Indian, pe puntile carora se afla peste 800 de oameni, mai mult decat oricand. Pana acum, au reusit sa adune in jur 100 de milioane de dolari din rascumparari. Asta desi zona este impanzita de vase de lupta ale NATO, care au sarcina de a mentine un mediu cat de poate de securizat.
Pana acum, concluziile Consiliului pentru Securitate al Natiunilor Unite arata ca singurul efect pe care l-a avut initiativa NATO de a trimite vase a fost sa deplaseze zona de interes a piratilor din Golful Aden in mijlocul Oceanului Indian. Una dintre problemele navelor de lupta care vin in apararea celor capturate de pirati este ca nu pot ataca direct pentru ca ar putea rani astfel tocmai membrii echipajului pe care incearca sa-l salveze.
O alta amenintare rezida in recompensele mari pe care le primesc si care fac aceasta "meserie" atragatoare pentru tot mai multi tineri somalezi. In aceste conditii, am putea vedea in urmatorii ani din ce in ce mai multe bande de pirati.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro