Metroul din Cluj-Napoca va trece în mâinile unui constructor până la sfârşitul lui 2022. În acest moment, proiectul metroului din Cluj-Napoca se află în faza elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a stabilirii indicatorilor tehnico-economici, elemente care vor fi transmise apoi spre aprobare guvernului

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 01 septembrie 2021 1980 afişări

Metroul din Cluj-Napoca îşi va afla constructorul până la sfârşitul anului viitor după ce procedura de achiziţie publică va fi finalizată, spun reprezentanţii autorităţilor locale.

Metroul din Cluj-Napoca va trece în mâinile unui constructor până la sfârşitul lui 2022. În acest moment, proiectul metroului din Cluj-Napoca se află în faza elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a stabilirii indicatorilor tehnico-economici, elemente care vor fi transmise apoi spre aprobare guvernului

Metroul din Cluj-Napoca îşi va afla constructorul până la sfârşitul anului viitor după ce procedura de achiziţie publică va fi finalizată, spun reprezentanţii autorităţilor locale.

„Vă comunicăm faptul că contractorul lucrărilor pentru construcţia metroului din Cluj-Napoca se va desemna prin procedură de achiziţie publică. Astfel, se estimează că procedura se va finaliza prin semnarea contractului până în luna decembrie 2022“, spune Iulia Perşa, re­pre­zentantul Biroului mass-media al Primăriei din Cluj-Napoca, într-un răspuns la o solicitare a ZF.

În acest moment, proiectul metroului din Cluj-Napoca se află în faza elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a stabilirii indicatorilor tehnico-economici, elemente care vor fi transmise apoi spre aprobare guvernului prin hotărâre de guvern.

„Ulterior, pe baza acestor indicatori şi a regulamentului urbanistic stabilit, se va trece la organizarea licitaţiei de proiectare şi execuţie. Noi am estimat că toate aceste demersuri vor fi gata în decembrie 2022, având în vedere termenele legale care trebuie respectate“, adaugă Iulia Perşa.

Consiliul Judeţean Cluj a emis în martie 2021 certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal (PUZ) şi a Studiului de Fezabilitate (SF) pentru prima etapă a proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida“ - Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Floreşti-Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de kilometri, 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes. Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Floreşti - viitorul spital regional de urgenţă - centrul comercial din Floreşti - cartierul Mănăştur - centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/ Podul Ira.

Contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan, în valoare de 35,9 mil. lei (7,4 mil. euro), a fost semnat de  primăria Cluj-Napoca în luna aprilie 2020 cu asocierea SWS Engineering SPA (Italia) - Systra (Franţa) - Metrans Engineering SRL (România).

Finanţarea proiectului va fi asigurată din fonduri europene, locale, naţionale sau prin parteneriat public-privat, potrivit primăriei Cluj-Napoca.

Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre proiectele incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), unde se precizează că acest mijloc de transport va deservi cei 400.000 de locuitori ai oraşului, aceasta fiind „varianta optimă la nivel naţional în afara Capitalei“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Metrou,
Cluj-Napoca,
constructor,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.