O echipă din România vrea să participe la cursa de la Pikes Peak cu o maşină electrică ce are la bază un BMW i4

Autor: Bogdan Alecu Postat la 29 august 2024 29 afişări

O echipă din România vrea să participe la cursa de la Pikes Peak cu o maşină electrică ce are la bază un BMW i4

Proiectat şi dezvoltat în România, BMW i4 Racing – primul model electric de competiţie din lume dezvoltat pe modelul de serie BMW i4 M50. Pe 27 august, la patru ani după anunţul proiectului MINI Electric Racing, „Racing MIMI”, a fost prezentat oficial noul proiect de curse electric pregătit în România – BMW i4 Racing „Elsa”. Proiectul este organizat acum în jurul echipei de curse independente „Engage Racing”, cu susţinerea BMW Group România.

BMW i4 îşi propune să construiască pe succesul MINI Electric Racing. Primul MINI electric de competiţie din istorie a reuşit mai multe victorii şi podiumuri în Campionatele Naţionale de Super Rally şi de Vehicule Electrice, de multe ori în faţa unei competiţii importante care a inclus şi automobile de competiţie cu motor cu ardere internă. Titlul de Campion Naţional Super Rally la Clasa 2A (Tracţiune faţă) a marcat o premieră în motorsport – primul titlu obţinut de un automobil electric în confruntare directă cu maşini cu motoare convenţionale.

Noul automobil de curse „Elsa” este primul automobil de competiţie dezvoltat pe baza modelului de serie BMW i4 M50. Echipa Engage Engineering a asigurat pregătirea proiectului de competiţie cu un pachet extins de transformări, păstrând totuşi sistemul de propulsie de serie, cu cele două motoare electrice şi bateria de înaltă tensiune.

„Este un demers fără precedent, nu există soluţii în piaţă pentru ce a trebuit să pregătim. Asta înseamnă că totul a trebuit să fie conceput in-house”, explică Horia Platona, în calitate de inginer şef al proiectului. În echipa de dezvoltare Engage Engineering au fost implicaţi 9 ingineri cu diverse specializări, de-a lungul unui an de proiectare, simulări, execuţie şi asamblare.

Conceptul maşinii a fost dezvoltat pe baza unui studiu aerodinamic dezvoltat special de echipă pentru a face faţă provocărilor Pikes Peak. Cursa de viteză în coastă din Statele Unite vine cu o serie de viraje deosebit de rapide la mare altitudine, unde, datorită presiune atmosferice scăzute, eficienţa aerodinamică scade cu până la 40%. Ulterior echipa a dezvoltat componentele aerodinamice din carbon în România pe baza specificaţiilor, doar o serie de elemente de la eleronul spate au fost comandate unui furnizor extern.

Obiectivul principal al echipei rămâne mai departe o participare competitivă la cursa de viteză în coastă de la Pikes Peak, SUA. „Pentru noi Pikes Peak este ceea ce este pentru alţi sportivi un Campionat Mondial – cea mai importantă, faimoasă cursă de viteză în coastă din lume. Ne pregătim cu acest obiectiv în minte. Este important pentru noi să avem o participare competitivă, care să se dezvolte pe mai mulţi ani, şi aici resursele sunt cea mai mare provocare”, explică Horia Platona.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bmw,
romania,
cursa,
participare,
masina electrica

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.