Partea întunecată a muncii de acasă. Lucratul de acasă şi izolarea duc la o boală de care suferă deja milioane de oameni

Autor: Ioana Matei Postat la 29 septembrie 2020 22281 afişări

Partea întunecată a muncii de acasă. Lucratul de acasă şi  izolarea duc la o boală de care suferă deja milioane de oameni

Singurătatea cauzată de muncă poate fi o problemă chiar şi atunci când toată lumea lucrează într-un birou. Dar trecerea bruscă la munca în regim remote poate creşte acest risc, avertizează jurnaliştii de la CNN într-un articol.

„Dacă ai lucrat cu oamenii o vreme şi ai avut parte de conectare faţă în faţă şi eşti obişnuit acelui mod de lucru, acum trecerea bruscă la munca de la distanţă cu conexiune redusă cu oamenii poate crea o problemă imensă”, a spus Ben Fanning, autorul „The Quit Alternative: The Blueprint for Creating the Job You Love Without Quitting”. „Este ca şi cum ai fi izolat pe o insulă”.

Chiar şi atunci când lucrezi acasă singur alături de soţia şi copiii care se joacă în jurul tău - poţi să te simţi singur din punct de vedere profesional.

Cercetările citate de CNN arată că singurătatea la locul de muncă poate să aibă efecte negative asupra performanţelor angajaţilor. Poţi să fii un angajat mai puţin eficient dacă ceilaţi colegi te consideră greu de abordat şi opresc colaborarea cu tine.

„Cu cât eşti mai singur, cu atât vei fi mai puţin eficient”, a spus şi Sigal Barsade, profesor de management la şcoala Wharton din candrul Univeristăţii din Pennsylvania.„Odată ce eşti singur, începi să îţi pierzi abilităţile sociale. Începi să te comporţi în feluri care promovează mai multă singurătate.”

„Simptomele” izolarii profesionale ar putea începe prin a comunica mai puţin despre tine. Angajaţii singuratici pot deveni mai precauţi în legătură cu posibilitatea de respingere de catre colegii lor, lucru care îi poate face să pară mai puţin abordabili, spune şi Hakan Ozcelik, profesor de management la Universitatea de Stat din California.

„Oamenii singuratici desluşesc semnalele negative mai rapid şi le ignoră pe cele pozitive. Au lentile negative prin care interpretează mesajele.” Angajaţii care se simt marginalizaţi în birou şi care câteodată primesc câte un salut ocazional dimineaţa s-ar putea să fie cei mai predispuşi la  a se simţi singuri când lucrează de acasă.„Acum nu mai primesc nici măcar asta. Dacă oamenii nu vorbesc cu ei separat, oamenii singuratici s-ar putea să devină şi mai singuratici astfel”, spune Barsade,

Singurătatea nu este o trăsătură de carqacter, este mai mult o stare, precum foamea, explică Barsade.

„În acelaşi fel în care ni se face foame şi trebuie să mâncăm, devenim singuri şi avem nevoie de contact social. Nu vrem să fim singuri.”

Contactul social are nevoie de planificare suplimentară zilele acestea, cred jurnaliştii de la CNN. Este important să fiţi proactivi şi să stabiliţi întâlniri virtuale şi apeluri cu colegii care să înlocuiască întâlnirile la cafea sau de pe hol.

Nu vă bazaţi prea mult pe mesaje instant sau e-mail. „Un telefon este un leac mult ma bun  împotriva singurătăţii decât e-mail-ul, mesajele sau social media”, crede Fanning.

De asemenea, ţineţi minte: Singurătatea poate să distorsioneze perspectiva voastră asupra relaţiilor. Spre exemplu, ai putea crede că cineva îţi ignoră intenţionat e-mail-urile, dar este posibil ca cei despre care crezi tu că te ignoră să fie inundaţi de temele la domiciliu şi de pregătirea copiilor.„Încercaţi să nu luaţi personal lucrurile atunci când simţiţi că nu primiţi atenţia cuvenită şi conectarea pe care le-aţi primi în mod normal. S-ar putea ca oamenii respectivi să fie nevoiţi să gestioneze ceva care nu are legătură cu voi ca persoană sau ca şi coleg.”

Managerii au un rol important în prevenirea singurătăţii în rândul celor din echipă. „Managerii trebuie să fie mai atenţi acum mai mult decât niciodată”, spune Barsade în interviul CNN. Acest lucru înseamnă că trebuie să îşi verifice angajaţii din când în când şi să fie siguri că menţin echipa unită.

Este important să ţină regulat întâlniri cu echipa şi  în cadrul acestora să nu fie vorba doar despre muncă.Totuşi, este o linie fină între a-i ajuta pe oameni să stea conectaţi şi a-i supraîncărca prin şedinţe online prea multe. „Nu lăsaţi ca aceste discuţii să devină o povară care să conducă la burnout”, a avertizat Barsade.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
munca,
boala,
extindere,
refuz,
oameni,
angajati,
cnn

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.