Penuria de cipuri ar putea costa industria auto 110 miliarde de dolari, iar producţia a 4 milioane de vehicule riscă să fie pierdută: „Criza a fost exacerbată de evenimente care, în mod normal, reprezintă o serie simplă de obstacole”
Penuria de semiconductori ar putea costa industria globală de automobile până la 110 miliarde de dolari în venituri în 2021, transmite CNBC, citând firma de consultanţă AlixPartners.
Estimările reprezintă o creştere de 81,5% faţă de previziunile iniţiale, 60,6 miliarde de dolari, datele fiind publicate în ianuarie, când lipsa de cipuri a obligat mai mulţi producători auto să îşi întrerupă procesele de producţie.
Mark Wakefield, membru senior al AlixPartners, spune că rezultatele au fost alimentate de o serie de factori, inclusiv incendiul dintr-o fabrică de cipuri din capitala Japoniei şi erorile provocate de vremea rea în lanţurile de aprovizionare auto.
„Criza cipurilor pe care a impus-o pandemia a fost exacerbată de evenimente care, în mod normal, reprezintă o serie simplă de obstacole, precum un foc dintr-o mare fabrică producătoare de semiconductori, vremea tot mai rea din Texas şi seceta din Taiwan. Însă toate aceste lucruri au provocat probleme extrem de mari pentru industrie”, a declarat Wakefield.
AlixPartners estimează că producţia a 3,9 milioane de vehicule va fi pierdută anul acesta ca rezultat al lipsei de cipuri, în condiţiile în care previziunile din ianuarie se îndreptau spre 2,2 milioane de maşini.
În Statele Unite, penuria a determinat administraţia Biden să ordone o evaluare de 100 de zile a lanţurilor de aprovizionare ale ţării. Din planul de infrastructură de 2 trilioane de dolari, circa 50 de miliarde sunt dedicate industriei americane de semiconductori.
Giganţii Ford şi General Motors se aşteaptă ca penuria de cipuri să reducă nivelul de venituri cu 2,5 miliarde şi, respectiv, 1,5-2 miliarde de dolari anul acesta.
Cipurile semiconductoare sunt componente extrem de importante în ceea ce priveşte producţia de maşini noi, în zone precum sistemele de infotainment, dar şi pentru aspecte elementare, ca servodirecţia şi frânele.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro