Premieră pe piaţa de plăţi din România: Clienţii Băncii Transilvania şi ai CEC Bank au un nou mod de a face plăţi mai uşor
Clienţii Băncii Transilvania şi ai CEC Bank pot face de astăzi plăţi între două conturi deschise la aceste bănci utilizând doar numărul de telefon al beneficiarului plăţii, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat şi pus la dispoziţie comunităţii bancare de către TRANSFOND.
Consumatorii finali de servicii financiare din România vor putea utiliza AliasPay în măsura în care băncile la care au cont (furnizorii de servicii de plată) participă la acest serviciu.
Până în acest moment au existat soluţii de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienţi participanţi la o plată au contul în aceeaşi bancă).
AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil şi între conturile a două bănci diferite.
„Ne bucurăm să fim parte din această premieră în sistemul bancar din România, prin lansarea opţiunii de transfer de bani interbancar folosind numărul de telefon mobil. Clienţii Băncii Transilvania au acces începând de azi la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, folosită de peste 1,2 milioane de persoane. Mulţumim celor cu care dăm startul AliasPay, TRANSFOND şi CEC Bank, şi suntem încrezători că vom fi, cât de repede, tot mai multe bănci care oferă această soluţie pentru simplificarea banking-ului online de zi cu zi.”, spune Leontin Toderici, Director General Adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.
Pentru a deveni beneficiar al unor plăţi prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să îşi activeze mai întâi acest serviciu.
Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către TRANSFOND, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru iniţierea plăţii de către orice client al unei bănci participante.
Plata de tip AliasPay se iniţiază prin intermediul platformei de mobile banking sau a altor aplicaţii de plată şi poate fi o plată tradiţională (transfer credit „normal” sau „urgent”) sau o plată instant (SCT Inst), în funcţie de opţiunea de implementare a serviciului în cadrul fiecărei bănci şi de alegerea de moment a clientului. Contul ataşat unui alias va fi creditat de către banca beneficiarului şi interogat de către banca iniţiatorului unei plăţi. Serviciul are la bază schema Asociaţiei Române a Băncilor, adoptată şi adaptată după schema similară a Consiliului European al Plăţilor, valabilă pe tot teritoriul Uniunii Europene, pentru plăţi în euro.
”Suntem bucuroşi că CEC Bank se află printre primele bănci care s-au alăturat proiectului AliasPay încă de la început. Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil câştigă din ce în ce mai multă popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de Mobile Banking au depăşit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai uşoare transferurile de bani către prieteni şi cunoscuţi, doar pe baza numărului de telefon şi, de asemenea, permite şi efectuarea de plăţi online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plăti normale, urgente sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru plăţile iniţiate prin canalele digitale.” - a declarat Mugur Podaru, Directorul Direcţiei Operaţiuni la Distanţă din cadrul CEC Bank.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro