LIVE: ZF Real Estate by Storia - De la mirajul comisionului la meseria asumată: ce face diferenţa în imobiliare în 2025?

Care război comercial, care război la graniţă? România este ţara făgăduinţei pentru investitorii străini. Penny anunţă investiţii de 3 mld. euro pe piaţa locală în următorii zece ani. Problema este că vin investiţii mai mult în retail, deci consum, decât în producţie

Autor: Cristina Roşca Postat la 11 aprilie 2025 25 afişări

„Ne asumăm un angajament foarte mare când vine vorba de România – să atingem pragul de 1.000 de magazine în zece ani. Avem încredere că aici putem dezvolta un business foarte bun“.

Retailerul cu profil discount Penny, deţinut de giganticul grup german Rewe, cu afaceri anuale de 96 mld. euro, anunţă cel mai mare buget de investiţii şi cel mai ambiţios plan de expansiune. Compania scoate din buzunare 3 mld. euro în următoarea decadă şi vrea să ajungă în România la 1.000 de magazine, faţă de circa 420 câte are astăzi.

„Vedem provocări multiple la orizont, însă suntem pregătiţi pentru ele, ba chiar credem că putem folosi orice criză pentru a o transforma în oportunitate şi pentru a creşte. Vrem să continuăm să creştem aici, în România, ţara e în focusul nostru pentru investiţii“, spune Martin Peffek, CFO al Penny Internaţional şi al Billa pentru regiunea Europei Centrale şi de Est.

Primele magazine Penny au fost des­chise în România în urmă cu două decenii, iar la momentul acela compania vedea potenţial pentru o reţea de doar 200 de unităţi pe plan local. Între timp, economia s-a dezvoltat, salariile au crescut, iar puterea de cumpărare s-a apropiat sau chiar a depăşit nivelul din alte ţări din regiune.

„Când am făcut primul studiu pentru piaţa din România, în 2003 (înainte de a deschide oficial businessul – n.red.), vedeam potenţial pentru maximum 200 de magazine. În 2014, am anunţat că vrem ca în următorul deceniu să ajungem la 400. Am atins acest prag anul trecut, mai repede cu un an decât am anticipat. Apoi, în 2019, am revizuit planurile şi estimările, vorbind de 600 de magazine până în 2029. Acum vedem potenţial pentru 1.000 de unităţi”, explică Daniel Gross, CEO al Penny România.

Doar pentru acest an, retailerul vorbeşte despre un buget de investiţii de 150 mil. euro, urmând a fi deschise 40 de magazine, un număr similar cu cel din 2024. De altfel, în ultima perioadă Penny a accelerat deja expansiunea.

„Ne asumăm un angajament foarte mare când vine vorba de România –  să atingem pragul de 1.000 de magazine în zece ani. Avem încredere că aici putem dezvolta un business foarte bun.“

Această încredere vine şi din faptul că Penny România a închis anul trecut cu afaceri de 9,4 mld. lei (1,9 mld. euro), cu 13,5% mai mari decât în 2023, conform datelor transmise de companie. 

Martin Peffek, CFO al Penny Internaţional: Vrem să continuăm să creştem aici, în România, ţara e în focusul nostru pentru investiţii.

Daniel Gross, CEO al Penny România: Avem, pentru al 10-lea an consecutiv, cea mai mare creştere din grup (divizia de retail).

 

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori