Reţeaua de farmacii Napofarm din Cluj-Napoca ţinteşte afaceri de 30 mil. euro în 2021 şi continuă extinderea
Consolidarea şi extinderea sunt direcţiile de urmat pentru farmaciile Napofarm din Cluj-Napoca, unul dintre cei mai mari jucători din retailul farma, o reţea de 18 unităţi, cu prezenţă în Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş.
♦ Napofarm numără 18 farmacii în Cluj-Napoca şi localităţile din jur, dar şi în Târgu-Mureş ♦ Reţeaua Napofarm este unul dintre cele mai puternice branduri regionale din retailul farma.
Consolidarea şi extinderea sunt direcţiile de urmat pentru farmaciile Napofarm din Cluj-Napoca, unul dintre cei mai mari jucători din retailul farma, o reţea de 18 unităţi, cu prezenţă în Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş.
Antreprenorul care deţine compania vizează extinderea în alte judeţe şi aşteaptă afaceri de aproape 30 mil. euro cumulate în 2021, ceea ce înseamnă o creştere de circa 50% faţă de anul anterior, din calculele ZF.
„Suntem pe plus şi ca număr de farmacii, şi ca cifră de afaceri. Avem 18 farmacii. Cea mai mare provocare a fost să facem rost de medicamente, aceeaşi problemă. Au fost probleme pentru că pacienţii nu au mai ajuns în clinici din cauza temei de COVID-19 şi s-au repoziţionat spre alte medicamente pe care a trebuit să le găsim, aceasta a fost adaptarea“, a spus pentru ZF Richard Mihalache, fondatorul şi acţionarul companiei.
El conduce businessul alături de Sebastian Bereş, iar din acţionariatul companiei mai face parte şi firma Rusav Farmacie, în care este asociat Mihalache. Ideea de la care a pornit înfiinţarea de farmacii a venit din faptul că antreprenorii şi-au dorit un business în retailul farmaceutic, domeniul lor de activitate. Cele 18 farmacii din grup funcţionează pe societăţi diferite.
„Ne aşteptăm să încheiem anul 2021 cu circa 30 milioane de euro. În 2022 ne aşteptăm ca piaţa să crească, 1-2% evoluţie. Acum vrem să ne dezvoltăm, este loc în piaţă, vrem să mergem să ne extindem în alte judeţe, încercăm şi în altă parte“, a mai adăugat Richard Mihalache.
El a precizat că a primit de-a lungul timpului oferte de preluare, însă în prezent scopul este extinderea reţelei de farmacii în alte judeţe şi nu îşi doreşte să vândă businessul. Cu un ritm mai lent faţă de efervescenţa de dinainte de pandemie, retailul farmaceutic a început să se mişte din perspectiva tranzacţiilor.
Recent, Sensiblu a primit unda verde de la Concurenţă pentru a prelua 23 de farmacii Optifarm, cu prezenţă în zona de Sud a României, mai ales în judeţul Gorj.
Piaţa farmaceutică din judeţul Cluj este una puternic concurenţială, în care activează atât antreprenori locali, cu câteva zeci de unităţ, dar şi marii jucători care s-au extins mai ales în oraşele mari.
Cea mai mare reţea de farmacii este Catena, controlată de antreprenoarea Anca Vlad, care are peste 850 de farmacii. Al doilea jucător este Sensiblu, cu 710 de farmacii, urmat de Help Net, cu 413 unităţi. Clasamentul primilor cinci jucători este completat de Dona şi Ropharma, aceste cinci reţele dominând totodată piaţa.
Piaţa retailului farmaceutic s-a contractat uşor în 2020, numărul de farmacii scăzând faţă de 2019, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică într-un raport care priveşte activitatea unităţilor sanitare din anul trecut. Este al doilea an consecutiv de scădere a numărului de unităţi din retailul farma. În total au funcţionat 8.045 de farmacii în 2020 la nivel naţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană