Reţeaua LUCA a deschis azi cea mai nouă patiserie din portofoliu, la Piaţa Unirii din Bucureşti, după o investiţie de 350.000 de euro

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 16 ianuarie 2024 1209 afişări

Reţeaua LUCA a deschis azi cea mai nouă patiserie din portofoliu, la Piaţa Unirii din Bucureşti, după o investiţie de 350.000 de euro

Reţeaua de patiserii LUCA a deschis astăzi cea mai nouă unitate a sa, în centrul Bucureştiului, la Piaţa Unirii.

„De azi, suntem şi în Piaţa Unirii nr. 1, fix la ieşirea de metrou de pe M2 (magistrala 2 – n. red.)”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a reţelei de patiserii.

Noua patiserie se află la parterul magazinului Unirea Shopping Center, după cum a scris Ziarul Financiar săptămâna trecută. Reprezentanţii LUCA spuneau atunci că povestea companiei a pornit chiar din Piaţa Unirii, acum paisprezece ani, astfel că această deschidere „este ca o întoarcere acasă, într-o locaţie pe care o putem considera iconică – Piaţa Unirii nr. 1”. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 350.000 de euro.

Spaţiul în care s-a deschis noua patiserie a fost operat în trecut de brandul de modă Stradivarius, fiind unul „generos”, adaugă reprezentanţii LUCA. Pe lângă zona de producţie şi depozitare, spaţiul include şi o vitrină dublă de vânzare, menită să deservească fluxul mare de trecători, scurtând astfel timpul de aşteptare. Noua locaţie se alătură altor două unităţi LUCA în aceeaşi zonă, aflate pe Splaiul Independenţei, exact vis-a-vis de magazinul Unirea.

Stradivarius, brand din portofoliul grupului Inditex, şi-a încetat activitatea în spaţiul de la parterul Unirea Shopping Center în urmă cu circa doi ani, când grupul a ales să închidă atât acest magazin, cât şi unităţile Zara, Bershka şi ulterior Pull & Bear, din acelaşi complex comercial.

Din punctul de vedere al meniului, noua unitate oferă atât gama completă de produse de simigerie şi patiserie, cât şi pizza, sandvişuri şi cafea artizanală ZMEU - brand lansat anul trecut, un blend de cafea de specialitate, artizanală, creat în exclusivitate pentru LUCA, disponibil în toate locaţiile din Bucureşti şi în anumite puncte din ţară. De altfel, lansarea ZMEU a făcut parte din proiectul general de rebranding demarat la începutul lui 2023, care a vizat o schimbare la nivel de imagine.

La nivel naţional, reţeaua LUCA numără 135 de spaţii în care lucrează peste 2.500 de angajaţi, iar la începutul lunii februarie va urma o nouă deschidere, într-un oraş nou, marcând dezvoltarea pe pieţe noi.

Potrivit datelor oficiale din 2023, antreprenorul George Adragăi a devenit singurul acţionar al covrigăriilor Luca, după ce Cosmin Postole s-a retas din business. Cei doi au fondat împreună afacerea în 2010 şi au deţinut părţi egale din Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii. Ambii cofondatori au fost extrem de discreţi de-a lungul timpului, evitând să facă declaraţii publice cu privire la businessul lor. În 2024, acţionarul LUCA îşi propune să consolideze reţeaua, să diversifice meniul prin produse noi şi să ducă în toate unităţile cafeaua ZMEU.

LUCA este cel mai extins jucător de pe piaţa de covrigării din România, în acest domeniu activând şi alţi jucători mari, precum Simigeria Petru, Simigeria Matei, dar şi multe afaceri mai mici, care operează una-două patiserii, mai ales în oraşele mici şi medii. Piaţa este puternic fragmentată, dar nu există niciun studiu privind evoluţia sau dimensiunea ei, dat fiind că nu există niciun CAEN specific. Spre exemplu, Tinervis Group are codul CAEN 1072 - Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor, fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie.

Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii LUCA, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 368 de milioane de lei, în creştere cu 75% faţă de anul precedent. Profitul net a ajuns la 41 de milioane de lei, plus 34%.

Jucătorii din HoReCa spun că simigeriile precum LUCA sunt afaceri care prind avânt în perioadele de criză, pentru că ele se adresează tuturor persoanelor, indiferent de venit. Astfel, în contextul actual, marcat de inflaţie şi de creşteri de preţuri pe toată linia, aceste companii pot să primească mai mulţi clienţi care migrează dinspre alte segmente ale pieţei HoReCa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
unire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.