Reţeta unui concediu reuşit. Cât de lungă e vacanţa ideală
Cei mai mulţi români se pregătesc pentru o vacanţă de cel puţin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit. Femeile preferă weekend-urile prelungite, în timp ce bărbaţii sunt adepţii vacanţelor mai lungi.
Cei mai mulţi români se pregătesc pentru o vacanţă de cel puţin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit decât la un sejur propriu-zis, de 3-4 zile într-un loc preferat. Există, totuşi, şi români care vor să plece în vacanţă măcar 10 zile (17%) şi tot atâţia care au planificat peste 2 săptămâni de relaxare pe parcursul anului, reiese dintr-un studiu Revolut.
Femeile preferă weekend-urile prelungite (24% vs 18% bărbaţi), în timp ce bărbaţii sunt adepţii vacanţelor mai lungi (55% sunt pentru o vacanţă de 7-10 zile). O treime dintre respondenţii din segmentul 18-24 de ani preferă weekend-urile prelungite, în timp ce o vacanţă de 10 zile - 2 săptămâni este ideală pentru cei mai mulţi dintre respondenţii cu vârste cuprinse între 55-64 de ani (31%).
34% dintre respondenţii la sondaj spun că bugetul estimat/ membru de familie pentru cel puţin o săptămână este de 250-500 de euro. 26% dintre respondenţi pun deoparte chiar între 500 şi 1.000 de euro/ membru de familie pentru o săptămână de vacanţă. Fiind în mare parte familişti cu copii, aproape 4 din 10 români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani pun deoparte între 250-500 de euro/ săptămână de vacanţă pentru un membru de familie.
Respondenţii de 18-24 de ani reprezintă 16% dintre românii care bugetează în medie între 1.000-2.000 de euro/ săptămână/ membru de familie.
Bărbaţii sunt mai orientaţi spre vacanţe mai costisitoare comparativ cu femeile, cu 16% vs 14% dintre respondenţi indicând că bugetul mediu/ săptămână de vacanţă este de peste 1.000 de euro.
Românii din nord-vestul ţării sunt mai dispuşi să cheltuiască mai mult pentru vacanţă (19% consideră că vacanţa potrivită necesită un buget individual de peste 1.000 de euro/ săptămână), faţă de cei din sudul ţării care sunt mult mai strânşi la pungă (19% declară că alocă sub 250 de euro/ membru de familie/ săptămână).
Pentru două treimi dintre respondenţi, costul este foarte important şi acesta este primul criteriu menţionat de participanţii la studiu. Pe locul al doilea se află condiţiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea şi tradiţiile.
Legat de activităţile care îi atrag mai mult pe turiştii români, atunci când călătoresc sau în vacanţă, pe primul loc (67%) se află descoperirea peisajelor şi a atracţiilor turistice locale, pe locul al doilea (52%) gastronomia specifică acelui loc, pe locul al treilea (45%) tradiţiile şi evenimentele cu specific local precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale. Turiştilor români le mai plac şi călătoriile în parcuri şi rezervaţii naturale (38%), vizitele în muzee şi galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri şi obiecte artizanale de la meşteri locali.
Destinaţiile pe care turiştii români le consideră ca fiind cea mai bună alegere sub raportul calitate/preţ sunt Grecia (12%), Turcia (7%), România, Germania şi Egipt (6%).
În ce priveşte lucrurile care enervează sau surprizele mai puţin plăcute care pot strica buna dispoziţie a turiştilor români, pe primul loc se află aglomeraţia (23%), pe locul al doilea grevele pe aeroporturi sau ale operatorilor de transport în comun (20%) sau timpul pierdut cu comparaţiile între diversele platforme de rezervare a cazării (19%).
56% dintre respondenţi nu vor să audă de serviciu în timpul vacanţei, iar 14% spun că sunt disponibili pentru urgenţe. 7% îşi verifică zilnic emailul pentru a vedea dacă e ceva urgent, în timp ce 8% sunt nevoiţi să se intereseze şi de job pentru că rolul le impune asta. O minoritate de 4% dintre respondenţi se declară de acord total cu lucrul în timpul vacanţelor, spunând chiar că le face plăcere să le îmbine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro