Românii post-pandemie: mai mult digital, mai mult shopping online şi mai multă preocupare pentru prevenţie în zona de sănătate
Restricţiile impuse de pandemie în privinţa consumului au adus modificări profunde în comportamentul clientului, românii adoptând în acest nou context un stil de viaţă mai aproape de cel vestic: mai mult digital, mai mult shopping online şi mai multă preocupare pentru prevenţie în zona de sănătate, arată un studiu realizat de GroupM.
Aceste schimbări nu vin dintr-o dorinţă de modernizare, ci ca strategii de protejare într-o perioadă de incertitudine.
“Rolul nostru este să aducem creştere clientilor nostri. Credem că acest lucru este posibil doar dacă privim lumea dintr-o perspectivă amplă. Pandemia este cu totul nouă, dar comportamentele noastre au la bază structuri ancestrale. Aceasta perspectivă ne permite să înţelegem mult mai profund deciziile consumatorului în acest nou context, dar şi cum se vor schimba ele pe viitor”, spune Victor Rotariu, Head of Strategy & Insights GroupM România.
Astfel, pandemia a adus cu sine o explozie a cumpărăturilor online, nu doar pentru că reduc posibilitatea de infectare, dar si pentru plăcerea provocată, care reduce anxietatea generată de criza sanitară.
În plus, consumatorul român a ales să evadeze din stresul cotidian prin entertainment digital: consumul de video a crescut cu 12%, cel de social media cu 10%, iar gamingul cu 41%.
Un alt efect direct al pandemiei a fost creşterea nevoii de prevenţi în sănătate şi preocupările legate de wellness. Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciţii fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au achiziţionat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanşarea pandemiei.
Din acelaşi motiv, cu 11% mai mulţi oameni au cumparat medicamente fără reţetă.
La polul opus, stresul prelungit generat de pandemie va creşte incidenta bolilor cronice, atât in România cat şi in restul lumii.
GroupM gestionează peste 60 miliarde dolari în investiţii anuale de media, prin intermediul agenţiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX şi Xaxis.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro