Secretul frumuseţii
Piaţa de chirurgie estetică din România a înregistrat o creştere şi în 2024, consolidându-se pe fondul unui interes tot mai mare pentru procedurile minim invazive şi tehnologii de ultimă generaţie. Dr. Oren Iancovici, unul dintre fondatorii AMOO Klinik, a vorbit despre tendinţele actuale, provocările şi oportunităţile acestui domeniu, cât şi despre costurile unor astfel de intervenţii.
Dr. Oren Iancovici a înfiinţat AMOO Klinik alături de Andrei şi Michael Pantazi, doi medici plasticieni români care trăiesc în Germania şi de care îl leagă o prietenie de mai bine de 25 de ani. „AMOO nu este doar un nume, ci o poveste care începe cu mine alături de oameni pasionaţi de medicină, chirurgie şi estetică care şi-au unit natural viziunea şi competenţele pentru a aduce în prim-plan frumuseţea autentică atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi”, descrie el abordarea pe care medicii antreprenori şi-au propus-o în cadrul clinicii. „Considerăm firesc să aducem standardele occidentale în practica noastră de zi cu zi.
Fraţii Pantazi lucrează în mod constant cu cele mai noi tehnologii şi cele mai riguroase proceduri, iar acest lucru s-a îmbinat perfect cu experienţa mea de a creşte cel mai greu domeniu medical prin inovaţie la cel mai înalt nivel”, adaugă el.
În total, au fost investiţi aproximativ 750.000 euro, jumătate din sumă fiind obţinută prin împrumut bancar, iar restul din fonduri personale. Clinica a fost deschisă la jumătatea anului 2024, având un spaţiu de 300 mp cu mai multe cabinete medicale, o sală de operaţii, săli de tratamente cosmetice, faciale, tratamente corporale, cabinete de consultaţii şi colaborări cu 11 medici momentan, dermatologi, esteticieni, plasticieni sau anestezişti. „Anul acesta, piaţa s-a consolidat frumos, cu o creştere lentă, dar constantă. Observăm o cerere tot mai mare pentru proceduri minim invazive, precum liftingul facial (face lift) şi blefaroplastia,” descrie medicul evoluţia recentă a pieţei.
Aceste intervenţii oferă beneficii estetice şi funcţionale, de la îmbunătăţirea conturului facial până la corectarea pleoapelor căzute, fiind preferate datorită rezultatelor naturale şi timpului redus de recuperare, spune medicul. „Creşterea puterii financiare şi dorinţa de îmbunătăţire a aspectului fizic sunt principalele motoare ale acestei pieţe,” explică dr. Iancovici. În plus, influenţa social media joacă un rol semnificativ, însă medicul atrage atenţia asupra importanţei alegerii specialiştilor pe baza calificărilor şi rezultatelor, nu doar a popularităţii online. Deşi profilul pacientului nu s-a schimbat radical, există o tendinţă spre o informare mai bună. „Decizia rămâne una emoţională, dar bazată pe discuţii detaliate cu specialiştii. Consider că există întotdeauna loc pentru mai multă educaţie în acest domeniu,” adaugă fondatorul AMOO. După pandemie, cererea a crescut semnificativ, stimulată de conţinutul online care a inspirat pacienţii să îşi îmbunătăţească aspectul fizic. Procedurile cu fillere injectabile şi cele de slăbire au fost cele mai solicitate.
În ceea ce priveşte felul în care pacienţii germani abordează acest gen de servicii, el observă că au o abordare diferită faţă de cei români. „Pacienţii germani preferă un aspect natural şi subtil, influenţat de un spirit minimalist. În România, există încă o tendinţă pentru rezultate mai vizibile, dar observăm o migrare lentă spre estetica naturală, pe care o recomandăm tuturor pacienţilor noştri,” subliniază medicul. Una dintre principalele provocări ale pieţei locale este accesul la infrastructura medicală de înaltă calitate şi la echipamente moderne, care rămân costisitoare. Cu toate acestea, România are un potenţial semnificativ pentru turismul medical datorită preţurilor competitive şi investiţiilor recente în clinici moderne. Cât despre preţurile serviciilor oferite, medicul spune că acesta este direct proporţional cu nivelul de expertiză şi calitate oferit: „În comparaţie cu România preţurile la noi sunt la nivel înalt. Dacă ne raportăm la nivel occidental, preţul este unul mediu”.
Clinica AMOO este rezultatul unei investiţii de 750.000 euro şi oferă servicii premium, de la tehnologii inovatoare precum terapia Red Light şi Face EMS, până la proceduri avansate minim invazive.
În continuare, cei trei medici şi-au propus să extindă clinica la nivel naţional, în funcţie de rezultatele primei clinici: „Ne dorim să educăm piaţa din România cu privire la cele mai noi proceduri în materie de frumuseţe naturală şi longevitate şi vrem să setăm un standard din ce în ce mai înalt pentru industria de estetică din România şi nu numai”.
Clinica noastră, prin integrarea acestor inovaţii, oferă soluţii personalizate, adaptate nevoilor şi aşteptărilor fiecărui pacient. Un exemplu de procedură inovatoare care ne diferenţiază pe piaţă este utilizarea aparatului BodyTite, ce permite realizarea unui lifting termic, evitând astfel inciziile tradiţionale. De asemenea, ne mândrim cu aparatul Ultima, o tehnologie avansată ce contribuie la volumizarea musculaturii feţei, accentuând trăsături precum pomeţii şi linia mandibulei (jawline). Aceste tehnologii de ultimă generaţie ne permit să oferim rezultate naturale, personalizate şi de durată, punând întotdeauna pe primul loc confortul şi siguranţa pacienţilor noştri.
În mod constant, urmărim evoluţiile din domeniul esteticii şi ne propunem să aducem cele mai inovatoare tehnici şi proceduri în cadrul clinicii. Printre tehnologiile pe care le avem în vedere pentru viitor se numără inteligenţa artificială aplicată în analiza facială, care ne ajută să personalizăm şi mai mult intervenţiile estetice. De asemenea, evaluăm posibilitatea de a implementa terapii regenerative, cum ar fi injectarea de celule stem pentru rejuvenare şi refacerea ţesuturilor, o tehnică aflată la început, dar cu potenţial promiţător. Ne concentrăm pe aducerea de soluţii care oferă rezultate remarcabile şi o experienţă pozitivă, cu un accent deosebit pe siguranţa pacienţilor şi recuperarea rapidă.
Cinci întrebări şi răspunsuri din interviul cu Dr. Oren Iancovici, fondator, AMOO Klinik:
1. Cum a evoluat piaţa de chirurgie estetică în România în 2024? Aţi observat o creştere a cererii pentru anumite proceduri?
Piaţa se consolidează frumos şi cu creştere lentă. Anul acesta se observă creşterea procedurilor minim invazive precum face lift şi blefaroplastia. Face lift, cunoscută şi sub denumirea de lifting facial, este o intervenţie chirurgicală estetică destinată să reducă semnele de îmbătrânire de la nivelul feţei şi al gâtului. Aceasta îmbunătăţeşte aspectul pielii şi conturul facial prin eliminarea excesului de piele, strângerea ţesuturilor subiacente şi repoziţionarea muşchilor, oferind astfel un aspect mai tânăr şi mai ferm. De asemenea, blefaroplastia, sau chirurgia pleoapelor, este o procedură estetică sau reconstructivă efectuată pentru a îmbunătăţi aspectul pleoapelor superioare şi/sau inferioare. Aceasta se concentrează pe îndepărtarea excesului de piele, grăsime şi, uneori, muşchi, pentru a corecta pleoapele căzute, pungile de sub ochi şi alte semne de îmbătrânire. Procedura poate avea atât beneficii estetice, cât şi funcţionale, mai ales în cazurile în care pielea în exces afectează vederea.
2. Ce factori credeţi că au contribuit la popularitatea tot mai mare a serviciilor de chirurgie estetică în România?
Pe de o parte, creşterea puterii financiare, iar pe de altă parte dorinţa pacienţilor de a-şi îmbunătăţi aspectul fizic şi de a corecta sau chiar trata anumite imperfecţiuni pentru a obţine un boost de încredere în sine şi stare de bine generală. Desigur, la toate acestea se adaugă şi popularitatea din mediul online şi social media, factor care a ajutat acest domeniu, însă aici aş dori să atrag atenţia asupra faptului că medicii trebuie aleşi cu grijă şi după un research atent, în funcţie de calificări, experienţă, rezultate şi chiar recomandări, nicidecum doar după imagine sau popularitate.
3. Cum s-a schimbat profilul tipic al pacientului român care apelează la chirurgia estetică? Sunt pacienţii mai bine informaţi şi conştienţi de opţiunile lor?
Profilul pacientului încă nu s-a schimbat din punctul meu de vedere. Încrederea în medic a rămas pe primul loc, iar alegerea procedurii se face în mare parte emoţional, însă totuşi după o discuţie în prealabil cu specialistul în funcţie de particularităţi. Cred că întotdeauna este loc pentru mai multă informaţie şi deşi deja se discută destul de mult în toate mediile despre acest domeniu, fiecare caz este diferit şi trebuie abordat specific.
4. Cum se compară piaţa de chirurgie estetică din România cu cea din Germania în ceea ce priveşte volumul cererii, tehnologia utilizată şi aşteptările pacienţilor?
Diferenţa este dată de faptul că pacienţii în Germania sunt extrem de informaţi şi nu reacţionează emoţional. Tehnologia este asemănătoare cu ce avem în ţară, de exemplu aparatul de epilat Splendor X, cel de laser vascular sau CO2 şi Ultraformer 3, dar încrederea în proceduri şi rezultate este mult mai mare în Germania.
5. Cât de importantă este utilizarea tehnologiei moderne în chirurgia estetică?
Utilizarea tehnologiei moderne în chirurgia estetică joacă un rol esenţial, având capacitatea de a influenţa rezultatele finale, de a reduce riscurile şi de a facilita o recuperare mai rapidă şi mai confortabilă pentru pacient.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro