Studiu: Unul din trei români şi-a descoperit un nou hobby în timpul pandemiei
Unul din trei români şi-a descoperit un nou hobby în timpul pandemiei, iar aproape jumătate dintre ei au înlocuit activităţile de socializare cu vizionarea de filme şi seriale, relevă un studiu al ING Bank.
Potrivit studiului, pandemia a afectat puternic opţiunile românilor în materie de hobby-uri şi petrecere a timpului liber, limitând interacţiunea socială.
Rezultatele arată că românii pot fi caracterizaţi drept persoane extrovertite, care pun mare preţ pe socializarea cu familia şi prietenii. Aceştia au nevoie activităţi care să le ofere deschidere, conexiune şi libertate de exprimare.
Pentru jumătate dintre respondenţi, hobby-urile sunt un prilej de a socializa şi a se simţi incluşi în comunitate.
19% dintre respondenţi declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activităţile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor şi să se simtă utili. De asemenea, 15% susţin că practică hobby-uri pentru a se simţi mai veseli şi pentru menţinerea echilibrului emoţional
Astfel, atunci când au fost întrebaţi despre activităţile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenţilor au invocat activităţi de socializare, precum distracţia cu prietenii (64%), aniversările şi ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri şi terase (52%), mersul la cinema (51%) sau participarea la concerte şi festivaluri (48%).
Aproape jumătate dintre români (46%) au înlocuit activităţile de socializare faţă în faţă cu vizionarea de filme şi seriale, iar 37% şi-au petrecut timpul pe reţelele de socializare.
Studiul mai arată că 36% dintre respondenţi au avut mai mult timp de petrecut cu partenerul de viaţă şi cu familia, 34% s-au odihnit mai mult, tot atâţia au ascultat muzică şi 32% au citit cărţi.
Următoarele pe lista de preferinţe în timpul pandemiei au fost activităţile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.
Ca sursă de inspiraţie pentru hobby-uri sau opţiuni noi de petrecere a timpului liber, românii s-au inspirat cel mai mult citind articolele de pe internet (34%), de la familie (34%) şi din videoclipurile de pe YouTube (27%), însă doar 34% dintre ei au declară că au descoperit o nouă ocupaţie favorită, un nou hobby, în timpul pandemiei.
În studiul ING Bank se mai arată că doar trei din 10 români consideră că au mai mult timp decât înainte.
Chestionaţi ce ar face dacă ziua ar avea 26 de ore, cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult iar şi trei din 10 ar opta pentru activităţi recreaţionale ca mersul în natură sau cititul.
Cercetarea Hobby-uri şi activităţi recreaţionale ale românilor” a fost realizată de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ, format din 600 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar.
52% din respondenţi au fost femei şi 48% bărbaţi, iar 69% dintre intervievaţi au studii superioare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro