SUA oferă Boeing un acord de recunoaştere a vinovăţiei care îi va permite să evite un proces
Departamentul de Justiţie al SUA oferă companiei Boeing un acord de recunoaştere a vinovăţiei care îi va permite să evite un proces legat de două prăbuşiri mortale ale modelului 737 MAX, a declarat duminică, indignat, un avocat al familiilor victimelor.
Detaliile acordului, care prevede ca Boeing să plătească o amendă şi să se supună unui supervizor extern, au fost oferite familiilor într-o prezentare de două ore a Departamentului de Justiţie (DOJ) duminică, a declarat Paul Cassell, profesor de drept la Universitatea din Utah, care reprezintă familiile, conform AFP.
El a declarat că familiile „se vor opune cu fermitate" acordului, dacă Boeing va accepta în cele din urmă şi acesta va fi prezentat unui judecător.
Contactat de AFP, Boeing a refuzat să comenteze.
New York Times a relatat în urmă cu peste o săptămână că procurorii au în vedere o astfel de soluţie alternativă, cunoscută sub numele de acord de urmărire penală amânată (DPA), însă Departamentul de Justiţie a declarat că nu a luat încă o decizie.
În mai, DOJ a concluzionat că Boeing ar putea fi urmărit penal pentru încălcarea unui DPA anterior încheiat în urma celor două accidente fatale 737 MAX din 2018 şi 2019, care au provocat moartea a 346 de persoane.
În cadrul acelui acord de trei ani, Boeing a acceptat să plătească 2,5 miliarde de dolari pentru a soluţiona acuzaţiile de fraudă legate de certificarea modelului 737 MAX.
Dar gigantul aviatic a fost supus unui nou control la începutul acestui an, după ce un 737 MAX operat de Alaska Airlines a fost forţat să aterizeze de urgenţă după ce un panou a explodat în timpul zborului.
Incidentul din 5 ianuarie a readus în centrul atenţiei procesele de fabricaţie ale Boeing, determinând un control al autorităţilor de reglementare şi investigaţii ale Congresului.
Între timp, familiile victimelor au îndemnat în mod repetat procurorii federali să trimită Boeing în instanţă, în loc să ajungă la o altă înţelegere.
Cu toate acestea, procurorii s-au confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a nu prejudicia şi mai mult Boeing, o companie considerată esenţială pentru industria aeronautică din SUA, precum şi pentru securitatea naţională.
În prezentarea sa de duminică, procurorul şef al SUA a recunoscut că există „un interes puternic" din partea familiilor de a merge la proces, dar a spus în mod repetat că DOJ nu poate dovedi acuzaţiile cu o îndoială rezonabilă", a declarat Cassell.
„Familiile au susţinut de nenumărate ori un proces şi să permită unui juriu să ia această decizie", a spus el.
Boeing a contestat concluziile DOJ la mijlocul lunii iunie, dar a recunoscut gravitatea crizei de siguranţă.
Directorul general Dave Calhoun, care a acceptat să demisioneze la sfârşitul anului, a declarat într-o audiere recentă în Congres că societatea „ia măsuri şi face progrese".
În cele din urmă, va depinde de judecătorul federal din Texas care supraveghează cazul să decidă dacă noul DPA va fi aprobat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro