Tănase, supărat că politicienii preferă posturile private, nu TVR. Practica ar fi început cu Băsescu
Stelian Tănase, preşedintele-director general al SRTv, şi-a manifestat nemulţumirea privind faptul că politicienii preferă să apară la televiziunile private, în defavoarea TVR, precizând că la televiziuni comerciale se amestecă miniştri cu vedete din revistele glossy şi fotbalişti cu infractori.
Stelian Tănase a spus că, în raport cu televiziunile private, TVR este "un spaţiu legitim de comunicare a ceea ce autorităţile, adică cele alese legitim prin procese electorale, au de comunicat cu populaţia".
"Televiziunile private nu au acest rol. Şi, când televiziunile private o fac, o fac selectând aceste informaţii în funcţie de audienţă, de semnificaţia pentru agenţii de publicitate (...), nu în ordinea importanţei în societatea respectivă", a declarat Stelian Tănase, miercuri, într-o dezbatere despre necesitatea televiziunii publice în România, organizată la sediul Societăţii Române de Televiziune (SRTv).
Potrivit lui Tănase, acest lucru este ignorat. "De zece ani, de la Băsescu, când Băsescu a devenit preşedinte, care, spre deosebire de Iliescu, care nu prea ieşea în televiziune, apărea foarte rar, de două - trei ori pe an (...) el (Băsescu, n.r.) şi-a luat obiceiul să apară de două - trei ori pe zi, fie telefonic, fie într-un studio, fie în cadrul unui eveniment, unde se ducea tocmai pentru că ştia că este televizat. Această practică a obscurizat de fapt această distincţie între televiziunile publice şi private", a spus Stelian Tănase.
El a precizat că televiziunea publică a încercat să ţină pasul mai curând cu acest nou fenomen, în care politicienii s-au înghesuit pe toate platourile de televiziune private să apară şi să spună vorbe.
"Esenţial pentru interesul lor politic a fost să-şi creeze o imagine, de unde şi această prezenţă foarte activă în emisiunile de televiziune", a spus Stelian Tănase.
El a spus că, în Franţa, oamenii politici, precum un ministru, un prim-ministru şi un preşedinte, nu apar într-un platou de televiziune privată aproape niciodată, iar, dacă apar, o fac la televiziunea publică din ţara respectivă.
"În România, practica este invers. Se amestecă vedetele din revistele glossy cu miniştri, se amestecă fotbalişti cu infractori, apar aşa în fiecare seară şi asta e reţeta televiziunilor private. În acest context, mă întreb de ce ne mai întrebăm care este rostul televiziunii publice, pentru că este evident, de a face diferenţa, de a crea un spaţiu public legitim, neutru, echidistant şi care creează dezbateri de esenţă, care nu urmăreşte neapărat audienţa, dar nici nu o ignoră", a spus Stelian Tănase.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană