TikTok „a contribuit foarte probabil” la victoria extremei drepte germane la alegerile regionale
Partidul de extremă dreapta din Germania, Alternativa pentru Germania (AfD), a fost de două ori mai eficient în a ajunge la alegătorii aflaţi la primul vot prin intermediul TikTok decât toate celelalte partide la un loc. Acest lucru poate explica de ce partidul a obţinut rezultate atât de bune.
AfD a câştigat alegerile din Turingia şi s-a clasat pe locul al doilea în scrutinul din Saxonia, potrivit voturilor numărate. Este primul partid de extremă dreapta care câştigă un scrutin regional de după al Doilea Război Mondial şi a sporit îngrijorările în rândul oficialilor germani, cancelarul Olaf Scholz făcând un apel la formarea unor guverne fără „extremişti de dreapta”.
Cu ajutorul aplicaţiei TikTok, AfD a devenit cel mai puternic partid în rândul tinerilor alegători cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, cu o marjă largă, conform sondajului Infratest Dimap, scrie Deutsche Welle.
Întrucât platforma este populară în rândul tinerilor utilizatori, Roland Verwiebe, profesor la Universitatea din Potsdam şi unul dintre coordonatorii unui proiect de monitorizare a activităţii partidelor germane pe TikTok a declarat pentru sursa citată „succesul AfD pe TikTok a contribuit foarte probabil la succesul electoral al AfD”.
Conţinut predominant al AfD înainte de alegeri
Cercetătorii de la Universitatea din Potsdam au efectuat o analiză a datelor utilizatorilor, iar rezultatele au arătat că în săptămânile de dinaintea votului, conţinutul legat de AfD a fost afişat unui public mult mai numeros pe platforma de socializare decât conţinutul legat de alte partide politice.
În acelaşi timp, cercetătorii au observat că deşi celelalte formaţiuni au realizat mai multe videoclipuri în cele opt săptămâni premergătoare votului, acestea nu au apărut la fel de mult ca videoclipurile legate de AfD.
Totodată, potrivit rezultatelor obţinute, vizibilitatea în rândul tinerilor alegători a conţinutului legat de AfD a fost de 71%, spre deosebire de cea a Uniunii Creştin-Democrate (CDU), care a fost de 8%.
Care este explicaţia
Potrivit lui Verwiebe, un motiv pentru care conţinutul legat de AfD a fost mai des întâlnit pe TikTok ar putea fi faptul că o reţea de influenceri de dreapta bine conectaţi pe platforă distribuie conţinutul AfD şi contribuie la viralizarea acestuia.
Pe de altă parte, spre deosebire de celelalte partide, majoritatea candidaţilor AfD sunt mult mai activi pe TikTok.
În aceste condiţii, popularitatea în creştere a AfD în rândul tinerilor alegători a fost atribuită, cel puţin parţial, acestei prezenţe a partidului pe TikTok.
La alegerile europarlamentare din iunie 2024, 16 % dintre tinerii germani au votat pentru AfD, un scor de trei ori mai mare la această categorie demografică faţă de alegerile de acum cinci ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro