Transgaz a finalizat conducta Podişor–Recaş, de 481 km, parte a gazoductului BRUA, care uneşte reţelele de transport al gazelor din Bulgaria, România şi Ungaria. Lucrările au costat 377 mil.euro
Compania naţională Transgaz a finalizat prima fază a lucrărilor la gazoductul BRUA, care vizează dezvoltarea unei reţele de transport pe coridorul Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria", costul total al lucrărilor fiind de 377,4 milioane euro, respectiv cu o economie de 21% (101,1 milioane euro) fata de valoarea scoasă la licitaţie, a anunţat compania.
Compania naţională Transgaz a finalizat prima fază a lucrărilor gazoductului BRUA, care vizează dezvoltarea unei reţele de transport pe coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria ", costul total al lucrărilor fiind de 377,4 milioane euro, respectiv cu o economie de 21% (101,1 milioane euro) fata de nivelul scoasei la licitaţie, a anunţat compania.
Lucrările din România au vizitat construcţia conductei Podişor – Recaş, de 481 km, şi a trei staţii de comprimare gaze (SC Podisor, SC Bibesti şi SC Jupa).
Gazoductul BRUA faza 1 are în prezent intreaga capacitate de transport rezervat pe directia spre Ungaria, prin punctul de interconectare de la Csanadpalota (Ungaria) şi tranzitează gaze naturale care intra din Bulgaria in Romania, prin punctul de interconectare de la Kardam (BG) - Negru Voda1 (RO).
Capacitatea transportată este de 4,6 milioane mc pe zi, ceea ce inseamna un volum anual de 1,68 miliarde metri acoperite, respectiv un grad de incarcare a conductei de transport de 96%.
Finalizarea acestor lucrări asigură, pe lângă transferul gazelor către Bulgaria şi Ungaria şi securitatea alimentară cu gaze a României prin acces la noi surse de gaze, precum şi transport către pieţe Centrale Europene a rezervelor de gaze naturale din regiunea Caspică.
Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, cursul actual, incluzand si statiile de turbocompresoare (Podisor, Bibesti, Jupa) este de 783.200 euro; raportat la media perioadei de realizare a proiectului, costul total / km este de 804.800 euro.Fără statiile de turbocompresoare, costul este de 546.500 euro pe km.
”BRUA Faza 1 reprezinta o etapa esentiala in dezvoltarea Sistemului National de Transport gaze naturale. Odata cu punerea lui in functiune, Romania se conecteaza la culoarele regionale de transport si va putea sa-si asigure aprovizionarea cu gaze naturale din noi surse, ceea ce va satisface intr-o masura mai mare cererea existenta pe piata interna si va conduce la un nivel mai ridicat de predictibilitate si securitate energetica pentru consumatorul roman. In acelasi timp, BRUA Faza 1 inseamna si o cale de acces la pietele europene pentru potentiala productie de gaze naturale extrase de tara noastra din Marea Neagra.”, se arată în anunţul Transgaz.
Transgaz are 3,2 miliarde de lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 58,5% de statul român, prin Secretariatul General al Guvernului.
De la începutul anului, acţiunile TGN înregistrează sau depreciere de 3,71%, pe fondul unor tranzacţii de 138 mil. lei, arată datele BVB.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA