Tudor Cosăceanu, Regional VP UiPath: UiPath este un exemplu de succes şi sper să îşi creeze cât mai mulţi fraţi şi pui de alţi unicorni în România, care să crească la nivel local, regional şi global

Autor: Roxana Rosu, Ramona Cornea Postat la 13 iunie 2024 42 afişări

Tudor Cosăceanu, Regional VP UiPath: UiPath este un exemplu de succes şi sper să îşi creeze cât mai mulţi fraţi şi pui de alţi unicorni în România, care să crească la nivel local, regional şi global

UiPath este un exemplu de succes şi sper să îşi creeze cât mai mulţi fraţi şi pui de alţi unicorni în România, care să crească la nivel local, la nivel regional şi la nivel global, a  declarat Tudor Cosăceanu, Regional VP UiPath în cadrul conferintei ZF Top Tranzactii 2024.

”Nu cred că UiPath trebuie văzută ca o excepţie. Poate ca pe un prim exemplu de succes. Pe măsură ce apar următoarele, nu o să mai fie o excepţie. Acum UiPath joacă pe arena globală, cu provocările de rigoare ale fiecărei etape de maturitate”.

Tudor Cosăceanu a subliniat că progresul şi consolidarea unui sector sau al unei companii depind astăzi de inovatie, cel mai important element al competitivitătii, indiferent dacă e vorba de sectorul bancar, retail sau IT.

”În multe din sectoarele din România, pe măsură ce apar consolidări, aceste lucruri trebuie văzute şi ca un lucru pozitiv. Sectorul bancar este un exemplu clar pozitiv, iar tot acest succes cred că este şi progres, este alimentat de cel mai important element al competitivităţii, inovaţia. Fie că vorbim de inovaţie în domeniul bancar, în domeniul consultanţei, în domeniul ecommerce-ului, retailului, curieratului, domeniului medical, de cele mai multe ori inovaţia merge împreună cu tehnologia sau este de fapt tehnologia”, a spus vicepreşedintele UiPath.

Compania şi-a asigurat până în prezent extinderea pe pietele globale în mare parte prin creştere organică, bazându-se pe capacitatea proprie de a dezvolta tehnologii noi, în linie cu trendurile actuale.

”La un moment dat, când o companie doreşte să să crească prin M&A, o face pe diferite criterii de capacitate sau de capabilitate. În cazul UiPath, partea de capacitate, în sensul de a fi prezenţi în aproape toate pieţele globale, acest lucru l-a reuşit în mare parte organic. Când vine vorba de capabilitate, ne legăm din nou de inovaţie. Cum să fim cât mai inovativi şi aceasta a fost practic şi reţeta succesului pentru UiPath. Acum se fac investiţii în companiile de inteligenţă artificială, cele care sunt cele mai inovative la nivel global, să ne asigurăm că ceea ce creează UiPath nou este în în aceeaşi direcţie cu vârful tehnologic la nivel global. Şi se fac astfel de investiţii poate că nu prin M&A, ci doar prin participări”, a precizat Tudor Cosăceanu.

UiPath, companie produ­cătoare de software de automatizare fondată în România de Daniel Dines şi Marius Tîrcă şi care în urmă cu trei ani a început tranzacţionarea pe Wall Street, a anunţat recent primul rezultat net pozitiv de când a devenit companie listată pe cea mai puternică piaţă de capital din lume. Astfel, producătorul a raportat un profit de 34 milioane de dolari în lunile noiembrie, decembrie şi ianuarie, adică trimestrul 4 fiscal pe calendarul american de raportări, şi perspective optimiste cu privire la anul fiscal 2025. În T4 veniturile au urcat la 405 mil. dolari, de la 309 mil. dolari în aceeaşi perioadă a anului precedent, peste aşteptările analiştilor de 384 mil. dolari.

Pentru întregul an fiscal, estimează venituri între 1,555 şi 1,560 miliarde de dolari, în timp ce consensul FactSet era de 1,530 mi­liarde de dolari, notează MarketWatch.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
succes,
crestere,
romania,
creare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.