Un executiv din industria turismului avertizează: „Ne aşteptăm la o creştere generală a preţurilor vacanţelor, chiar cu 20-25%, faţă de anul 2021”. În ce destinaţii exotice pot călători românii în acest an
Deşi anul 2021 a rămas tot în umbra pandemiei de COVID-19, acest lucru nu i-a împiedicat pe români să îşi petreacă vacanţa în afara graniţelor. Iar acest lucru s-a reflectat şi în vânzările operatorilor din turism. „Anul 2021 a fost, cu siguranţă, încă un an de flexibilitate şi adaptare în industria turismului, inclusiv pentru Eturia (...), care a avut creşteri substanţiale faţă de anul 2019”, susţin reprezentanţii businessului.
Pentru a preîntâmpina nevoile apărute pe fondul crizei sanitare, ei spun că au lansat asigurări suplimentare care să acopere diverse situaţii legate de pandemie şi să faciliteze parteneriatele cu clinici pentru testări înainte şi după călătorie, printre altele.
„A fost un an plin de provocări pentru noi, an în care am lucrat sub presiunea schimbărilor de ultim moment ale condiţiilor de călătorie din fiecare ţară în care oferim vacanţe. A trebuit să ne reinventăm de mai multe ori. Dar suntem bucuroşi că am reuşit să obţinem o cifră de afaceri mai mare cu 35% faţă de anul 2019. Operaţional, cifra de afaceri este de 15 milioane de euro. Pentru 2022, ne propunem o creştere la 18 milioane euro”, declară Sorin Stocia, CEO Eturia.
În cifre, 45% dintre clienţii Eturia au ales să călătorească cu zboruri charter în 2021, respectiv 55% au preferat companiile de linie cu care Eturia a încheiat parteneriate avantajoase. Astfel că cele mai vândute vacanţe au fost cele cu zbor charter, iar destinaţia-vedetă a anului 2021 a fost Maldive. În paralel, Eturia a operat chartere direct sau în parteneriat către Mauritius, Seychelles, Republica Dominicană, Kenya, Madeira, Laponia, Zanzibar şi Dubai.
Pentru anul 2022, compania anunţă că va include în pachetele sale o serie de destinaţii noi, care au fost închise total sau parţial în 2021. Acestea vor fi operate atat cu charter cât şi prin parteneriate extinse cu principalele companii aeriene. Printre cele mai importante destinaţii introduse se numără Cuba, Jamaica şi Thailanda, dar şi Sri Lanka, Mauritius, SUA, Argentina şi Bali. Reprezentanţii businessului preconizează că vor rămâne în centrul atenţiei şi Mexic, Seychelles, Maldive, Republica Dominicană, Peru, Tanzania şi Africa de Sud, pentru aceste destinaţii clienţii având posibilitatea de a alege dintr-o serie de sejururi, circuite Share a Trip şi circuite de grup cu însoţitor clasice, dar şi pachete speciale.
„Share a trip este un concept de circuite original Eturia, în care mai multe familii sau prieteni pot alege acelaşi itinerar de vacanţă, împărţind astfel costurile şi având şi posibilitatea de a cunoaşte noi parteneri de călătorie”, precizează Sorin Stoica.
Cele mai populare vacanţe în momentul actual, pentru primăvară şi vară, sunt în destinaţii precum Maldive, Mauritius, Seychelles, Cuba, Mexic, Republica Dominicană, Sri Lanka, Jamaica, Tanzania, Kenya, Peru, Iordania, Ras al-Khaimah şi Maroc.
Pe parcursul anului 2022, Eturia prevede şi că tarifele pentru vacanţe vor creşte substanţial. „Ne aşteptăm la o creştere generală a preţurilor vacanţelor, chiar cu 20-25%, faţă de anul 2021. Cum noi destinaţii râvnite se vor deschide, iar restricţiile se vor relaxa, toate pieţele mari ale lumii îşi vor trimite turiştii în vacanţe. Acest lucru va duce la o creştere de tarife – în special în sezoanele de vârf – şi la o lipsă de disponibilitate la hotelurile de calitate – acestea îşi vor epuiza primele locurile”, avertizează Sorin Stoica, CEO Eturia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro