Un nou brand pe piaţa retailului de carburanţi din România
Cu o prezenţă în business de peste 20 de ani, OSCAR Downstream a devenit cel mai mare jucător independent de pe piaţa petrolieră locală, focusul companiei fiind segmentul B2B. Compania deţine şapte depozite de stocare, localizate în Şercaia (judeţul Braşov), Zădăreni (judeţul Arad), Ocna Mureş (judeţul Alba), Roman (judeţul Neamţ), Craiova (judeţul Dolj), Fundulea (judeţul Călăraşi), Constanţa (judeţul Constanţa).
♦ OSCAR Downstream, cel mai mare jucător independent de pe piaţa petrolieră locală, un business de 1,47 mld. euro anul trecut deţinut de omul de afaceri Alin Niculae, ar putea lansa prima benzinărie sub brandul OSCAR în a doua jumătate a anului, intenţia fiind anunţată de la începutul lui 2023 ♦ Mişcarea poate părea surprinzătoare în contextul în care scena energetică este acaparată de discuţia privind tranziţia către zona de energie verde, dar reprezentanţii OSCAR cred că cererea pentru produsele petroliere clasice va continua zeci de ani de acum încolo, chiar dacă tendinţa de consum va fi totuşi pe o pantă descendentă ♦ Ce îşi propune să aducă nou conceptul de retail OSCAR?
Cu o prezenţă în business de peste 20 de ani, OSCAR Downstream a devenit cel mai mare jucător independent de pe piaţa petrolieră locală, focusul companiei fiind segmentul B2B. Compania deţine şapte depozite de stocare, localizate în Şercaia (judeţul Braşov), Zădăreni (judeţul Arad), Ocna Mureş (judeţul Alba), Roman (judeţul Neamţ), Craiova (judeţul Dolj), Fundulea (judeţul Călăraşi), Constanţa (judeţul Constanţa). Depozitele din Şercaia, Zădăreni, Ocna Mureş şi Roman sunt construcţii greenfield. Mai departe, compania are o reţea de benzinării care a depăşit 110 staţii distribuţie la nivel naţional: 30 de staţii proprii dedicate segmentului de clienţi B2B sub brandul OSCAR Drive, poziţionate de-a lungul principalelor drumuri comerciale, şi peste 80 de benzinării în franciză sub brandul RO concept OSCAR, pentru clienţii B2C (număr în creştere). La acestea se adaugă peste 2.500 de staţii de incintă OSCAR – DIESELPoint, dar şi o flotă proprie de peste 100 de autocisterne.
Acum însă, OSCAR Downstream vrea să intre pe segmentul de retail al carburanţilor cu brandul propriu, OSCAR, decizia fiind anunţată de la începutul anului trecut. Reprezentanţii companiei spun că cel mai probabil ideea va fi pusă în practică în cel de-al doilea semestru al anului.
„Ne uităm de câţiva ani la segmentul de retail, însă o astfel de decizie trebuie fundamentată de condiţii de piaţă adecvate şi argumente strategice şi economice. Retailul este o piaţă foarte competitivă şi complet diferită de segmentul B2B. Brandul de franciză RO, conceptul de benzinării B2C, pe care l-am lansat în 2017, ne-a condus în etapa în care astăzi, după toţi aceşti ani, putem identifica, înţelege şi adapta nevoilorla nevoile Nicolae Bănică, CEO OSCAR Downstream. Potrivit acestuia, know-howul acumulat prin intermediul brandului de franciză, dar şi cei peste 20 de ani de activitate din domeniul B2B au pregătit compania pentru acest pas spre zona de retail cu carburanţi, piaţă dominată acum de la OMV Petrom, urmată de Rompetrol, MOL România şi Lukoil România.
„Conceptul benzinăriilor OSCAR a fost gândit pentru segmentele de piaţă premium, vizând în acelaşi timp huburi economice din cele mai dinamice regiuni din ţară. Strategia de dezvoltare pe termen lung va fi impusă de indicatorii de performanţă şi nevoia identificată în piaţă. Ne propunem să inaugurăm prima benzinărie proprie, sub brandul OSCAR, în a doua jumătate a acestui an.“
Mişcarea poate părea contra curentului în contextul în care aproape toate investiţiile care se fac în domeniul energetic se duc spre zona de tranziţie, dar cert este că procesul va fi unul mai lent decât se aştepta iniţial, pe fondul multiplelor crize din ultimii ani. „Realitatea este că petrolul este o resursă pe care o vom folosi în continuare, pentru cel puţin câteva zeci de ani, chiar dacă tendinţa de scădere a consumului va continua. Am încredere că industria de petrol şi gaze va şti să se reinventeze.“
Ca model de business, OSCAR Downstream se bazează pe importul de carburant, lucru care leagă compania foarte mult de evoluţia pieţelor şi de contextul internaţional. „Anul 2023 a rămas sub semnul impredictibilităţii, tendinţă care a început acum 4 ani cu pandemia de COVID, ulterior criza energetică, conflictul din Ucraina, restricţiile instituite, conflictul dintre Israel şi Hamas şi, recent, atacurile rebelilor houthi din Marea Roşie, care amplifică provocările de aprovizionare, într-un context deja complicat pentru marile lanţuri de distribuţie.“ Nicolae Bănică spune că în contextul în care provocările din ecosistemul global de aprovizionare persistă, principala prioritate va fi prevenirea oricărei întreruperi a fluxului operaţional şi a lanţului de aprovizionare.
„Achiziţionăm carburant de la principalii traderi internaţionali de pe piaţa de profil, acesta fiind modelul nostru de business pe care îl adoptăm de peste 10 ani. Sunt furnizori care ne oferă o calitate superioară şi constantă a produselor pe care le comercializăm.“
Dincolo de zona de staţii proprii, bugetul companiei pentru anul acesta prevede investiţii de 10 milioane de euro pentru extinderea capacităţii de depozitare a carburantului, pentru dezvoltarea primelor benzinării OSCAR şi a extinderii reţelei RO, creşterea numărului de staţii OSCAR Drive şi creşterea numărului de autocisterne din flota proprie.
„Pe lângă debutul pe piaţa de retail prin staţii proprii, anul 2024 va fi şi un an de consolidare a lanţului nostru logistic integrat, în care am investit până acum peste 50 de milioane de euro.“
Reprezentanţii companiei au mai precizat că anul trecut OSCAR Downstream a ajuns la un business de 1,47 miliarde euro, apropiat de cel din 2022.
„Rezultatele noastre financiare sunt direct influenţate de evenimentele politice şi economice pe care le va aduce 2024, iar cifra de afaceri este o consecinţă a volatilităţii din piaţă, a evoluţiei cotaţiilor internaţionale la materiile prime şi produsele petroliere.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro