Un nou record în auto. Primele date indică o creştere a cifrei de afaceri a sectorului auto din România la 32-33 mld. euro în 2023
Cifra de afaceri a sectorului auto în România continuă să crească, pe măsură ce în piaţa europeană a revenit cererea pentru maşini, iar uzinele auto, dar şi marii producători de componente nu s-au mai lovit în 2023 la fel de puternic precum în 2022 de lipsa componentelor electronice.
♦ Creşterea volumelor la Dacia şi Ford, dar şi la marii constructori europeni a susţinut atât producţia de la Mioveni şi Craiova, cât şi pe cea a fabricilor de componente auto din ţară. Cifra de afaceri a jucătorilor din sectorul auto a punctat o uşoară creştere în 2023.
Cifra de afaceri a sectorului auto în România continuă să crească, pe măsură ce în piaţa europeană a revenit cererea pentru maşini, iar uzinele auto, dar şi marii producători de componente nu s-au mai lovit în 2023 la fel de puternic precum în 2022 de lipsa componentelor electronice.
„În 2023 estimăm o uşoară creştere a cifrei de afaceri a sectorului auto în România. primele date indică un nivel de 32-33 mld. euro, însă nu sunt date finale“, a explicat Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Din total business auto, Dacia şi Ford reprezintă de obicei un sfert din total, adică în jur de 8 mld. euro, iar „grosul“ este reprezentat de marii producători de componente auto.
Din primele 20 de fabrici din România, 13 sunt legate de industria auto, de la producţia de autovehicule (Dacia şi Ford) la componente electrice şi electronice (Continental, Hella) şi până la fabricarea de anvelope (Continental, Michelin şi Pirelli).
Sectorul auto din România, un business anual de peste 30 de miliarde de euro, care reprezintă o treime din exporturile economiei locale şi 13% din Produsul Intern Brut şi care are în total peste 260.000 de angajaţi, se declară şocat de noile măsuri bugetar-fiscale care vizează programele Rabla şi Rabla Plus, anunţate în proiectul de ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor în data de 13 decembrie 2023, iar primele reacţii au venit pe 14 decembrie.
ZF a scris încă din 2 februarie 2023 despre intenţia coaliţiei de a introduce taxa de 1% cifră de afaceri, cu aproape 11 luni înainte ca asociaţiile din industria auto să reacţioneze la planurile guvernanţilor.
Miza propunerii de a introduce o taxă de 1% din cifra de afaceri pentru companiile mari este 3,5 miliarde lei de la 260 de companii.
Adrian Sandu declara înainte de anunţul cu privire la bugetul pe 2024 că România trebuie să rămână o ţară stabilă din punctul de vedere al regimului fiscal tocmai pentru a rămâne atractivă în ochii investiorilor.
Dincolo de presiunea pe investiţii, a existat şi cea legată de lipsa angajaţilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro