Veniturile ING Bank România s-au majorat cu 9,6% în primul semestru din 2024, la 1,79 miliarde lei, sustinute de creşterea numărului de clienţi şi a portofoliului de credite, dar profitul brut s-a redus după introducerea taxei pe cifra de afaceri
Veniturile ING Bank România s-au majorat cu 9,6% în primul semestru din 2024, la 1,79 miliarde de lei, sustinute de creşterea numărului de clienţi şi a portofoliului de credite acordate.
În schimb, profitul înainte de impozitare a înregistrat o uşoară scădere, pe fondul introducerii taxei pe cifra de afaceri, a anuntat marti banca
Activele ING Bank România s-au majorat cu 19,6% în primele şase luni din 2024 şi au ajuns la valoarea de 75,5 mld. lei. Banca avea la finalul lunii iunie 1,8 millioane de clienti activi.
”ING Bank România a obţinut rezultate financiare şi comerciale solide în primul semestru din 2024. În primul rând, ne bucură faptul că numărul de clienţi ai băncii noastre este în continuă creştere, ceea ce arată faptul că abordarea noastră axată pe experienţa clienţilor şi inovaţie rămâne relevantă şi atractivă. Am depăşit numărul de 1,85 milioane clienţi activi şi ne propunem să continuăm să dezvoltăm portfoliul de clienţi, atât persoane fizice cât şi juridice. Susţinem în mod activ şi constant mediul de afaceri românesc, iar un bun exemplu foarte vizibil în acest an este finanţarea de 150 milioane de euro acordată operatorului de telecomunicaţii Digi, un client cu care avem o lungă relaţie de parterneriat, şi pentru care am intermediat în ultimii 10 ani finanţări de peste 3 miliarde de euro”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.
Ea a adăugat că ING a ajuns la o cotă de piaţă de peste 10% în totalul creditelor acordate şi depozitelor atrase pe piata locală doar prin dezvoltare organică.
În primul semestru din 2024 s-a remarcat un ritm dublu de creştere a depozitelor atrase prin comparaţie cu creşterea portofoliului de credite, pe fondul inflaţiei şi a ratelor de dobândă relativ ridicate. Valoarea depozitelor atrase de la clienţi a ajuns la 64,9 miliarde de lei (în creştere cu 19,5% faţă de perioada similară din 2023), în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 41,1 miliarde de lei (+9% faţă de semestrul I al anului 2023).
”Am început încă un an cu rezultate îmbunătăţite în mod semnificativ, ceea ce ne confirmă încrederea continuă pe care clienţii noştri o au în noi. Veniturile au crescut cu aproximativ 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinute de o creştere comercială robustă. Cu toate că gestiunea prudentă a riscurilor a fost o prioritate, costul riscului a crescut cu 17 mil.lei an pe an, datorită unei politici de provizionare ce ne confirmă în mod continuu calitatea solidă a activelor. Profitul înainte de impozitare a înregistrat o uşoară scădere pe fondul introducerii taxei pe cifra de afaceri, fără de care am fi arătat de asemenea o creştere”, a spus Philipp Gamauf, CFO, ING Bank România.
În 2014, banca a oferit credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 78 de milioane de euro ( 67 de milioane de euro în S1 2023). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au ajuns la valoarea de 727 milioane de euro (credite sindicalizate şi bilaterale pentru Companii mari), respectiv 19,6 milioane euro (tranzacţii sustenabile cu clienţi Business Banking).
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro