ZF Ecosistemul Marketplace. Vitalie Moşnoi, fondator al Doma-Clean: Businessul a crescut cu 20% în 2021, depăşind 1,5 mil. euro
Compania Doma-Clean, care importă şi comercializează, prin parteneri, produse din Germania - precum produse de curăţenie, dispozitive medicale, vopsele pentru haine, dezinfectanţi, coloranţi alimentari şi soluţii de protecţie a încălţămintei şi hainelor -, a înregistrat afaceri de peste 1,5 milioane de euro la finalul anului trecut, în creştere cu 20% faţă de anul precedent, în urma creşterii accelerate a comenzilor online, pe fondul pandemiei.
„Comenzile online reprezintă aproximativ 15-20% din total, iar eMAG Marketplace generează până la 35% din vânzările online.“
Compania Doma-Clean, care importă şi comercializează, prin parteneri, produse din Germania - precum produse de curăţenie, dispozitive medicale, vopsele pentru haine, dezinfectanţi, coloranţi alimentari şi soluţii de protecţie a încălţămintei şi hainelor -, a înregistrat afaceri de peste 1,5 milioane de euro la finalul anului trecut, în creştere cu 20% faţă de anul precedent, în urma creşterii accelerate a comenzilor online, pe fondul pandemiei.
„Sperăm ca anul acesta să se menţină creşterea înregistrată anul trecut, dar important este să creştem sănătos. Odată cu pandemia, practic din 2020, a crescut foarte mult numărul de comenzi faţă de 2019, cu mai bine de 100%. Practic, pe noi ne-a ajutat pandemia în sensul că oamenii fiind acasă şi stând acasă au avut diferite nevoi şi s-au obişnuit să comande online. Chiar şi în perioadele în care s-au mai relaxat restricţiile numărul comenzilor nu a scăzut“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Vitalie Moşnoi, fondator al Doma-Clean.
El a adăugat că în ultimii ani consumatorii s-au îndreptat spre produsele din gama bio sau cele care nu au impact negativ asupra mediului înconjurător.
„Foarte mulţi au pus accent pe produsele din gama bio. De asemenea, stând în case, oamenii au început să fie creativi şi au căutat şi vopsele pentru haine. Şi am observat că foarte multă lume a început să îşi vopsească şi să îşi personalizeze hainele şi cred că cea mai mare creştere a fost în această zonă. Apoi au mai fost dezinfectanţii, dar în general lumea a căutat mai mult produse prietenoase cu mediul.“
Compania Doma-Clean a fost fondată în 2013, iar în prezent este activă atât în mediul fizic (distribuind produsele spre comercializare în marile lanţuri de retail, farmacii şi alte magazine), cât şi în mediul online cu site propriu şi pe platforma eMAG Marketplace.
„Noi am început o colaborarea cu eMAG în 2014 şi consider că ne-a ajutat foarte mult, mai ales să ne promovăm produsele şi să ne cunoască lumea. Din totalul de vânzări, partea de online reprezintă aproximativ 15-20%, iar eMAG Marketplace generează până la 35% din vânzările online. Site-ul propriu are un procent mai mic pentru că am pus accentul mai puţin pe acest canal de vânzare. Scopul este de a vinde cât mai mult prin intermediul partenerilor.“
În urma contextului pandemic, vânzările pe platforma eMAG Marketplace au înregistrat o creştere de peste 100%.
În cadrul companiei lucreaz în prezent opt persoane, după ce anul trecut compania a făcut angajări. „Multe dintre serviciile pe care le avem sunt externalizate, precum partea de contabilitatea, partea juridică sau partea de promovare, de transport. Am angajat anul trecut oameni pentru a se ocupa de partea de comenzi, deoarece numărul acestora a crescut rapid şi am avut nevoie să suplimentăm forţa de muncă“, a mai spus Vitalie Moşnoi.
În prezent, compania distribuie şi comercializează produsele importate din Germania pe piaţa din România şi urmează să îşi extindă activitatea şi pe piaţa din Republica Moldova. De asemenea, depozitul companiei se află în Voluntari, lângă Bucureşti, iar livrarea comenzilor către clienţi are loc prin două companii de curierat.
În continuare, reprezentantul companiei Dom-Clean are în plan dezvoltarea portofoliului de produse prin atragerea de noi parteneri din Germania.
„Recent am semnat un contract cu un nou partener, o companie mare din Germania, prin care vom lansa noi produse pe piaţa naţională. Iar în luna martie urmează să mai semnăm câteva contracte cu noi parteneri“, a menţionat Vitalie Moşnoi. Alexandra Cepăreanu
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro