Colectionarii de francize

Postat la 10 aprilie 2007 64 afişări

Dupa Esprit, Springfield, Women’Secret si Otto, grupul RTC Holding a mai "inchiriat" un brand: Debenhams. Retailerul britanic de imbracaminte va fi prezent, pana la sfarsitul lui 2008, in trei magazine din Capitala.

Dupa Esprit, Springfield, Women’Secret si Otto, grupul RTC Holding a mai "inchiriat" un brand: Debenhams. Retailerul britanic de imbracaminte va fi prezent, pana la sfarsitul lui 2008, in trei magazine din Capitala.

 

Cam 50.000 de articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii pentru femei, barbati si copii, la care se adauga produse de design interior si pentru casa: conceptul primului magazin Debenhams din Romania presupune comercializarea unor articole si branduri in exclusivitate, sub semnatura unor designeri romani si internationali. Printre cei sapte designeri din galeria "Designers at Debenhams" care isi vand colectiile de middle market prin magazinele retailerului britanic sunt si doi romani: Irina Schrotter si Razvan Ciobanu. Creatiile lor stau pe umerase alaturi de cele semnate Jasper Conran, Julien Macdonald, Mathew Williamson, John Rocha sau Antoni & Alison.

 

Magazinul, deschis cu o investitie de 2,5 milioane de euro in Bucuresti Mall, are 2.500 de metri patrati si este operat de Fashion Group, firma din cadrul grupului RTC care detine franciza in Romania. Anul acesta, detinatorul francizei nu a mai planificat nicio deschidere de magazin, insa anul viitor sunt planificate doua, unul la inceputul anului, al doilea spre sfarsit.

 

Directorul de franciza Vincentiu Zorzolan afirma deja ca al doilea magazin va implica o investitie de 4,5 milioane de euro si va avea o suprafata de 5.000 de metri patrati. Aici, prezenta locala va fi mult mai variata, spune el, explicand ca mai sunt cel putin inca patru designeri locali care si-au exprimat intentia de a participa la acest proiect. "Am venit cu un concept nou pentru piata din Romania. Si eu sunt curios sa vad cat succes va avea", recunoaste Zorzolan, care crede ca unul dintre avantajele pe care il are Debenhams, comparativ cu Marks & Spencer, de exemplu, ar fi acela ca este un magazin multibrand: "Acum, in primul magazin sunt prezente circa zece branduri, cu produse diferite atat din punctul de vedere al pretului, cat si al segmentarii pe varste, iar inovatia retailerului britanic a fost tocmai aceasta idee cu designerii". Debenhams a incercat deci sa se adapteze pietei locale - "asa au aparut Irina Schrotter, Razvan Ciobanu, Triumph, costumele Boulevard de la  Mondostar si incaltamintea de copii, iar toate acestea nu fac parte din conceptul lor global", lamureste Zorzolan.

 

Vincentiu Zorzolan si omul de afaceri Octavian Radu, fondatorul si presedintele RTC Holding, sunt asociati in doua afaceri cu francize, AAV Group si Fashion Group. AAV Group (Radu - 40%, Zorzolan - 60%) a adus pana acum in Romania brandurile Esprit, Springfield si Women’Secret, din portofoliul Cortefiel Group, unul din cele mai importante pe piata europeana de fashion, iar Fashion Group (Zorzolan - 33,4%, RTC Holding - 66,6%) a adus acum Debenhams. Grupul RTC a incheiat recent si un al treilea contract de franciza, in urma caruia Adra Retail, firma membra a holdingului RTC, va aduce in Romania produsele grupului german Otto, comerciant de articole vestimentare si de design interior pe baza de catalog. Adra a investit pana acum 100.000 de euro in distributia cataloagelor Otto.

 

Contractul de franciza cu retailerul britanic a fost semnat de Fashion Group pe o perioada de zece ani, cu optiune de prelungire pe inca zece. "Nu poti sa investesti 10 milioane de euro, in trei magazine, pentru un contract de cinci ani, nestiind ce se intampla in intervalul ulterior", argumenteaza directorul de franciza, care crede ca investitia facuta in magazinul deja deschis va fi amortizata in sase sau sapte ani. Pentru cele noua luni care au mai ramas din 2007, Zorzolan se asteapa la vanzari de peste  8 milioane de euro.

 

Strategia Debenhams mizeaza in primul rand pe serviciile pentru clienti, pana la sfarsitul verii fiind preconizat si un sistem de fidelizare a clientilor prin carduri. "Aici incercam noi sa ne diferentiem cumva de restul competitorilor prezenti sau viitori si din acest motiv am inclus angajatii intr-un program de training care se va relua la fiecare trei luni", spune el. In plus, in viitorul magazin Debenhams va fi angajat si un consultant de stil. "«Personal shopper» poate fi si unul dintre designerii care sunt prezenti in magazin sau o persoana care are pregatire pe partea aceasta de fashion si stie sa ajute clientii sa-si compuna o tinuta, sa-si aleaga ceea ce-i reprezinta mai bine." Consultantul de stil va fi disponibil doar pe baza de programare.

 

Zorzolan adauga ca spatiul dublu prevazut pentru al doilea magazin (despre amplasarea caruia n-a dat nici un indiciu) va fi suficient pentru a completa oferta de pe rafturi si cu cosmetice, alte cateva branduri de imbracaminte, incaltaminte si design interior, plus un serviciu de personal shopper (consultant de stil). "Suntem in discutii destul de avansate cu un brand care sa acopere partea de cosmetice. Este vorba de un concept similar cu Body Shop, adica produse cu ingrediente naturale. Urmeaza sa mai aducem in tara inca un brand pentru articolele pentru copii, unul de incaltaminte, altul pentru partea de decoratiuni interioare si doua branduri de lux", enumera Zorzolan. "O sa pornim si un magazin de incaltaminte multibrand, care este in acest moment in Debenhams, dar care va fi operat si ca magazin de sine statator, sub numele de Shoes Studio", adauga directorul de franciza. Compania Fashion Group intentioneaza sa deschida magazine Debenhams si in Bulgaria si Republica Moldova. "Undeva la sfarsitul lui 2008, inceputul lui 2009 o sa avem si un magazin si la Chisinau. In 2008 vrem sa deschidem si in Bulgaria", sustine Zorzolan.

 

Debenhams nu e la prima tentativa de intrare pe piata romaneasca. In afara de faptul ca are trei furnizori locali, retailerul britanic cunoaste destul de bine piata locala, pentru ca a mai avut o incercare de a deschide aici un magazin in urma cu doi ani. Discutiile, atunci destul de avansate, pentru deschiderea unui magazin la parterul magazinului Unirea din Bucuresti, in aripa Calarasi, nu s-au finalizat insa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Analize
/analize/colectionarii-de-francize-2512539
2512539
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.