Colectionarii de francize
Dupa Esprit, Springfield, WomenSecret si Otto, grupul RTC Holding a mai "inchiriat" un brand: Debenhams. Retailerul britanic de imbracaminte va fi prezent, pana la sfarsitul lui 2008, in trei magazine din Capitala.
Dupa Esprit,
Cam 50.000 de articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii pentru femei, barbati si copii, la care se adauga produse de design interior si pentru casa: conceptul primului magazin Debenhams din
Magazinul, deschis cu o investitie de 2,5 milioane de euro in Bucuresti Mall, are 2.500 de metri patrati si este operat de Fashion Group, firma din cadrul grupului RTC care detine franciza in
Directorul de franciza Vincentiu Zorzolan afirma deja ca al doilea magazin va implica o investitie de 4,5 milioane de euro si va avea o suprafata de 5.000 de metri patrati. Aici, prezenta locala va fi mult mai variata, spune el, explicand ca mai sunt cel putin inca patru designeri locali care si-au exprimat intentia de a participa la acest proiect. "Am venit cu un concept nou pentru piata din
Vincentiu Zorzolan si omul de afaceri Octavian Radu, fondatorul si presedintele RTC Holding, sunt asociati in doua afaceri cu francize, AAV Group si Fashion Group. AAV Group (Radu - 40%, Zorzolan - 60%) a adus pana acum in Romania brandurile Esprit,
Contractul de franciza cu retailerul britanic a fost semnat de Fashion Group pe o perioada de zece ani, cu optiune de prelungire pe inca zece. "Nu poti sa investesti 10 milioane de euro, in trei magazine, pentru un contract de cinci ani, nestiind ce se intampla in intervalul ulterior", argumenteaza directorul de franciza, care crede ca investitia facuta in magazinul deja deschis va fi amortizata in sase sau sapte ani. Pentru cele noua luni care au mai ramas din 2007, Zorzolan se asteapa la vanzari de peste 8 milioane de euro.
Strategia Debenhams mizeaza in primul rand pe serviciile pentru clienti, pana la sfarsitul verii fiind preconizat si un sistem de fidelizare a clientilor prin carduri. "Aici incercam noi sa ne diferentiem cumva de restul competitorilor prezenti sau viitori si din acest motiv am inclus angajatii intr-un program de training care se va relua la fiecare trei luni", spune el. In plus, in viitorul magazin Debenhams va fi angajat si un consultant de stil. "«Personal shopper» poate fi si unul dintre designerii care sunt prezenti in magazin sau o persoana care are pregatire pe partea aceasta de fashion si stie sa ajute clientii sa-si compuna o tinuta, sa-si aleaga ceea ce-i reprezinta mai bine." Consultantul de stil va fi disponibil doar pe baza de programare.
Zorzolan adauga ca spatiul dublu prevazut pentru al doilea magazin (despre amplasarea caruia n-a dat nici un indiciu) va fi suficient pentru a completa oferta de pe rafturi si cu cosmetice, alte cateva branduri de imbracaminte, incaltaminte si design interior, plus un serviciu de personal shopper (consultant de stil). "Suntem in discutii destul de avansate cu un brand care sa acopere partea de cosmetice. Este vorba de un concept similar cu Body Shop, adica produse cu ingrediente naturale. Urmeaza sa mai aducem in
Debenhams nu e la prima tentativa de intrare pe piata romaneasca. In afara de faptul ca are trei furnizori locali, retailerul britanic cunoaste destul de bine piata locala, pentru ca a mai avut o incercare de a deschide aici un magazin in urma cu doi ani. Discutiile, atunci destul de avansate, pentru deschiderea unui magazin la parterul magazinului Unirea din Bucuresti, in aripa Calarasi, nu s-au finalizat insa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro