Bazar in recesiune. Cu ce folos?
Outlet-uri are toata lumea. Magazine temporare in care sa epuizezi cat mai repede niste stocuri si sa faci rost de ceva bani gheata nu prea. Elmec a gasit un astfel de model: se cheama bazar, a fost testat in Bucuresti si dus apoi si la Sibiu.
"Loc in aer liber sau magazin in care se vand tot felul de obiecte, mai ales maruntisuri" - definitia din DEX a bazarului nu a fost intru totul respectata de retailerul Elmec cand a deschis primul bazar Converse din Bucuresti, Converse fiind brandul de tenisi aflat de cinci ani in portofoliul Elmec, distribuitorul Nike in Romania. Bazarul Converse s-a deschis la sfarsitul lunii aprilie - inceputul lunii mai pe bulevardul Stefan cel Mare din capitala si oferea articole de imbracaminte si incaltaminte Converse la preturi reduse: orice pereche de bascheti costa 79 de lei.
Reducerile la un brand cunoscut si apreciat mai ales de tineri au functionat, iar clientii nu s-au lasat asteptati. Zilnic, in fata magazinului erau tot timpul circa 10-20 de oameni care isi asteptau randul. Intrarea in magazin se facea dupa principiul: unul intra, unul iese. Fie ca veneai dimineata, la pranz sau seara cu o ora inainte de inchidere petreceai minute bune in asteptare.
"Am asteptat circa 30 de minute la coada, pentru a sta in magazin 15 minute. Intr-un final nu am reusit sa imi cumpar nimic, desi existau zeci de modele. Am descoperit unul care sa imi placa, insa nu am reusit sa gasesc perechea si dupa cateva minute de cautari am renuntat", spune Anda, in varsta de 22 de ani, care tocmai isi incheiase sesiunea de cumparaturi, insa fara succes.
Acest tip de magazin are o viata limitata, afirma Marilena Branzan, specialist PR in cadrul Elmec. Astfel, dupa cateva saptamani Bazarul Converse s-a transformat in Bazar Famous Brands, inchis la randul sau la sfarsitul lunii iunie. Famous Brands este un concept de magazine multibrand dezvoltat de Elmec pentru prima data in Romania, concept care a evoluat ulterior in Famous Brand Gallery - dezvoltat pe suprafete mai mari.
Bazarul este un magazin asemanator outlet-ului, acesta din urma fiind destul de bine reprezentat in Romania. Cei de la Elmec Romania detin patru outlet-uri, iar alti retaileri de articole sportive care s-au orientat catre acest concept sunt Puma si Adidas. Exista de asemenea outlet-uri sub umbrela carora sunt oferite spre vanzare articolele mai multor companii.
Fashion House Outlet Center, inaugurat in 2008, a fost primul centru de outlet din Romania, fiind dezvoltat de belgienii de la Liebrecht & wooD. Pe langa Fashion House Outlet Center, in Bucuresti sunt active opt mall-uri si cinci parcuri de retail.
Outlet-ul, la fel ca si bazarul, este un magazin in care o companie isi expune spre vanzare produse din colectia trecuta sau din colectii mai vechi, insa la preturi reduse.Diferenta intre bazarul dezvoltat de Elmec si outlet este durata de viata.
Outletul, la fel ca orice alt magazin, are o durata de viata nedeterminata, spre deosebire de bazar, care este deschis pentru o perioada limitata de timp. "Conceptul de retail bazar reprezinta un model de afacere cu o serie de avantaje, in aceeasi masura valabile atat in perioada de criza, cat si in perioade de dezvoltare economica normala", afirma Szabolcs Nemes, Senior Project Manager in cadrul Roland Berger Strategy Consultants Romania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro