Ce a reuşit o familie din România după ce afacerea la care visau a eşuat şi au fost nevoiţi să o închidă
Pentru Bogdan BaGiag şi soţia sa, businessul din pasiune nu a fost şi cel care să le aducă succesul. S-au reprofilat de la comercializarea de accesorii pentru pescuit la producţia şi vânzarea unui cu totul alt tip de accesorii: cele pentru dormit. Pernele şi pilotele cu puf natural de gâscă i-au ajutat să treacă pragul psihologic de 1 milion de euro, iar în curând, sperĂ ei, îl vor depăşi şi pe cel de 5 milioane.
Bogdan Bagiag a înfiinţat businessul Pernador împreună cu soţia sa, în 2016, iar acum acesta este format din comercializarea şi vânzarea de perne şi pilote de puf şi pene de gâscă în online (prin site-ul propriu, prin marketplace-ul eMAG şi pe reţelele sociale), precum şi prin parteneriate cu circa 100 de retaileri de profil. Chiar dacă cei doi sunt foarte tineri – Bogdan Bagiag are 32 de ani, iar soţia sa, 28, - au avut şi alte businessuri înainte - în domeniul pescuitului, de pildă: „Pescuitul este un hobby al meu şi al soţiei şi de acolo am avut ideea să facem comerţ cu accesorii de pescuit. Am avut o tonetă într-un bazar şi am activat câţiva ani în acest domeniu”.
Businessul din pasiune nu a fost profitabil, astfel că s-au gândit să înceapă producţia de dosuri de pernă pentru curăţătoriile din ţară. În 2017 s-au apucat şi de producţia de perne, pilote şi alte accesorii pentru dormitor. În acelaşi an au intrat pe platforma eMAG Marketplace şi şi-au construit şi site-ul propriu. „Când am început businessul Pernador a fost total diferit fiindcă nu aveam deloc experienţă în online şi a trebuit să ne adaptăm în timp”.
Cum au luat decizia să înceapă un business de producţie? Drumul nu a fost deloc uşor: „Ca în orice business, la început a fost greu pentru toţi cred - cu foarte multă muncă, iar primele produse au fost dificil de lansat, noi neavând niciun fel de experienţă în domeniul textilelor. La început le făceam în alte locuri şi aveam diverse probleme, referitoare la calitate sau la livrare, astfel că am decis să ne facem noi propria secţie de cusut. Am cumpărat maşinile de cusut şi ne-am gândit să începem eu şi soţia să facem dosuri, doar că făceam foarte puţine în timp îndelungat, ne prindeau nopţile pe la firmă şi nu dădeam randament”. Au decis astfel să angajeze oameni mai buni decât ei care să se ocupe de realizarea produselor. Iar fiindcă au ajuns să aibă mai mulţi angajaţi, iar comenzile scădeau în anumite perioade, au început să producă şi perne şi pilote, lenjerii şi alte accesorii pentru dormitor.
Investiţia iniţială nu a fost foarte mare - circa 10.000 de lei, direcţionaţi în achiziţia maşinilor de cusut. Prin intermediul eMAG, au accesat recent o linie de credit care să le permită să aibă în permanenţă un stoc de credite în depozit. În 2020 au ajuns la o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro şi au în jur de 20 de angajaţi, anul acesta şi-au propus să ajungă la 1,5 milioane de euro, iar în anii viitori vor să treacă de 5 milioane de euro. Din planurile lor nu lipsesc dezvoltarea de alte produse şi automatizarea a cât mai mult din activitate.
În 2019, soţia sa a început un business secundar, prin care au început să producă şi păpuşi personalizate cu numele solicitate de clienţi.
Când vine vorba despre sfaturile pe care le-ar da şi altor tineri antreprenori, Bogdan Bagiag spune: „Antreprenorii aflaţi la început de drum trebuie să îşi cunoască foarte bine produsele pe care le vând, să creadă în acestea şi să nu creadă că pot să lanseze un produs ieftin şi prost, iar după câţiva ani să mai existe încă în piaţă”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro