Ce afacere au reuşit să construiască doi antreprenori fără experienţă, dar cu o pasiune comună?

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 02 mai 2025 123 afişări

Dognomz este cel mai nou nume din producţia de mâncare pentru animale şi comparativ cu alte branduri care îşi încearcă norocul pe piaţă, acesta este un produs creat de doi antreprenori români - Lavinia Toma şi Mihai Lesiacu, care nu au experienţă în producţia alimentară însă îi uneşte acelaşi lucru: dragostea pentru animale. 

Dognomz a luat naştere în aprilie 2024, din dorinţa de a oferi câinilor o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă. Împreună cu Mihai, partenerul meu, am adoptat două căţeluşe, Panna şi Cotta, care erau foarte firave. Ne-am dorit să le oferim cea mai bună hrană posibilă, însă opţiunile din comerţ nu ne-au mulţumit.

Astfel, am început să le gătim noi singuri mâncarea, asigurându-ne de calitatea ingredientelor”, a povestit Lavinia Toma, cofondatoarea Dognomz. După ce au observat cât de bine reacţionează cele două căţeluşe la mâncarea gătită, cei doi s-au gândit să transforme această pasiune într-un business dedicat tuturor iubitorilor de câini. Însă, cei doi nu au experienţă în producţia de mâncare, ci în domenii diferite. Lavinia are o experienţă de zece ani în domeniul cafelei de specialitate, lucrând ca barista, Q Grader şi consultant. Mihai are 15 ani de experienţă în turism, fiind ghid naţional şi internaţional.

În prezent, Lavinia se dedică full-time dezvoltării Dognomz, în timp ce Mihai îşi împarte timpul între turele de ghidaj internaţional şi contribuţia la businessul comun. Au început practic cu resurse proprii, investind în echipamente de bucătărie, materii prime de calitate şi promovare. 

„Deşi nu am avut un buget exact stabilit la început, ne-am concentrat pe a oferi produse de calitate, ceea ce a dus la creşterea organică a brandului”, a povestit Lavinia. În bucătărie au început prin a experimenta reţete. „Am colaborat cu cinci medici veterinari pentru a ne asigura că reţetele noastre sunt echilibrate şi sănătoase pentru câini. Ingredientele le selectăm cu atenţie, folosind proteine de calitate, carbohidraţi şi grăsimi sănătoase, toate provenind din surse sigure. Gătim lent, la foc mic, şi pasteurizăm prin metoda sous-vide, pentru a păstra nutrienţii esenţiali”, a menţionat antreprenoarea. Dacă promovarea a fost iniţial organică, prin recomandări şi prezenţă pe reţelele sociale, anul acesta au mers la târgul COFFEeAST, ceea ce i-a ajutat să se facă cunoscuţi. „Anul 2024 a fost unul de început, plin de provocări şi învăţături, un an de legat relaţii cu furnizori şi ajustat procese. Cea mai mare realizare a fost lansarea oficială a Dognomz şi faptul că am reuşit să ajungem la peste 120 de căţei diferiţi din Bucureşti, oferindu-le o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă”. Pentru 2025, cei doi antreprenori îşi doresc să crească şi să ajungă la şi mai mulţi blănoşi. „Vrem să extindem gama de produse, să adăugăm noi reţete şi să dezvoltăm parteneriate cu locaţii specializate, astfel încât Dognomz să fie mai uşor de accesat. De asemenea, lucrăm la o variantă de ambalaj mai prietenoasă cu mediul şi vrem să livrăm şi în afara Bucureştiului”. Acum clienţii sunt oameni pentru care câinele este un membru al familiei şi care îşi doresc să îi ofere o alimentaţie cât mai naturală şi echilibrată. „Sunt persoane informate, care citesc etichetele produselor, care vor să ştie exact ce mănâncă patrupedul lor şi care apreciază ingredientele de calitate şi transparenţa”. Momentan, Dognomz livrează în Bucureşti prin platforma online, iar clienţii pot comanda produsele direct de pe site dar şi la câţiva parteneri locali. În prezent, Dognomz  oferă opt reţete de mâncare gătită şi trei tipuri de gustări.

„Printre cele mai apreciate reţete se numără Happy Turkey Tumble – o combinaţie echilibrată de carne şi organe de curcan, quinoa, cartof dulce şi conopidă, asezonate cu rozmarin. De asemenea, snacksurile noastre sunt foarte iubite de căţei (în special de cei ce îşi petrec timpul în cafenelele de specialitate)”, a mai spus Lavinia. 

Până acum, cei doi au învăţat că răbdarea şi consecvenţa sunt esenţiale.    

„La început, fiecare feedback pozitiv ne motiva, dar şi fiecare provocare ne învăţa ceva nou. De asemenea, am realizat cât de important este să ascultăm atent şi să ne adaptăm. Şi, poate cel mai important, am învăţat că a construi un brand nu înseamnă doar a vinde un produs, ci şi a crea o comunitate”, a punctat Lavinia. Mai departe, cei doi tineri îşi doresc ca Dognomz să fie mai mult decât o alternativă naturală la hrana clasică pentru căţei, ci să fie un brand care să creeze o comunitate puternică în jurul său.

„Ne propunem să aducem alături de noi nu doar iubitorii de animale, ci şi specialişti – medici veterinari, nutriţionişti, traineri, producători de accesorii – pentru a oferi proprietarilor de câini acces la informaţii de calitate şi produse care contribuie la bunăstarea patrupedelor lor”. De asemenea, cei doi vor să transforme Dognomz într-un un hub dedicat îngrijirii câinilor, unde oamenii să găsească tot ce au nevoie pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată alături de companionii lor.

„La început, fiecare feedback pozitiv ne motiva, dar şi fiecare provocare ne învăţa ceva nou. De asemenea, am realizat cât de important este să ascultăm atent şi să ne adaptăm. Şi, poate cel mai important, am învăţat că a construi un brand nu înseamnă doar a vinde un produs, ci şi a crea o comunitate.“ - Lavinia Toma, cofondatoarea Dognomz



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Fandacsia – atelier de pălării 

Fondatoare: Cosmina Nicolescu

Producţie/săptămână: 50 de pălării 

Preţ pălărie: de la 200 de lei


Occhio Pinsa restaurant

Fondatoare: Ramona Bădescu şi Cristina Tomescu

Locaţie: Bucureşti 

Capacitate: până la 35 de persoane


Natantibus – club sportiv

Fondator: Sorin Bălan

Locaţie: Tulcea

Anul fondării: 2015

Număr copii: 150


Pescăria la Drăgoi – lanţ de pescării 

Fondatori: familia Drăgoi 

Prezenţă: Bucureşti, Constanţa, 

Galaţi şi Braşov

Investiţia medie/pescărie: 25.000 de euro


Zestal - brand de design vestimentar

Fondatoare: Emilia Hoţescu Tudoran şi Iulia Ghenea

Prezenţă: online şi showroom în Bucureşti 

Investiţie: peste 40.000 de euro



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.