Ce investitii se poarta in 2011?
Romania a devenit in ultimul an o destinatie la moda pentru vanzatorii de moda, iar trendurile setate in Spania, Olanda sau Suedia ar putea conduce in curand toata piata de profil locala.
Odata cu intrarea H&M pe piata locala, Inditex si C&A accelereaza anul acesta ritmul deschiderilor de magazine. Desi pare ca se aseamana - cei trei au magazine de format mare, au ambitii de a domina centrele comerciale si schimba rapid colectiile -, strategia celor trei mari are mai multe diferente decat asemanari.
Pe piata locala, spaniolii de la Inditex sunt singurii care se invart in cercuri inalte, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro anul trecut. Ei sunt insa si primii care si-au facut curaj sa patrunda pe piata locala - in franciza, in 2004, si direct trei ani mai tarziu. Acum detin 56 de magazine, dintre care 5 inaugurate in acest an si au in plan alte peste zece, avand o cota de piata de circa 5% (in conditiile in care piata de retail de moda este estimata de Euromonitor la 1,9 miliarde de euro). Urmatorii intrati au fost olandezii de la C&A in aprilie 2009. Dupa primele noua luni de functionare cu 3 magazine, la finalul lui 2009, compania tragea linie si obtinea incasari de aproape 8 milioane de euro. Pentru 2010 nu au fost anuntate rezultatele oficiale, insa anul trecut au fost deschise alte patru magazine. Ritmul va accelera in acest an, fiind planificate noua deschideri. Primul magazin ce va fi deschis in 2011 va fi in Botosani, in centrul comercial Family Center, pe data de 14 aprilie.
Ultimul intrat, insa nu cel din urma, este H&M, care a inaugurat la sfarsitul lunii martie primele doua magazine, ambele in capitala. Alte sase urmeaza sa isi deschida portile in acest an, reprezentantii H&M anuntand ca Romania este prima tara unde deschid opt magazine din primul an.
Intrarea H&M ascute astfel lupta din retailul de moda autohton, o piata destul de mica - 1,9 mld. euro anul trecut, respectiv 7,5 euro pe luna per capita, conform Euromonitor International -, dar cu estimari pozitive pentru viitorul mediu: cifrele Euromonitor arata ca piata va ajunge la 2,9 miliarde de euro in 2015 si la 4,2 miliarde de euro in 2020, ceea ce inseamna ca un roman va ajunge sa cheltuie pe haine lunar circa 11,5 euro in 2015, respectiv 16,7 euro in 2020.
Desi deocamdata toti cei trei retaileri se bat pe cei 7,5 euro pe care un roman ii cheltuie pe haine pe luna, retailerii se adreseaza unor segmente diferite. Astfel, in timp ce C&A se pozitioneaza pe segmentul medium-low, H&M se adreseaza clientilor cu venituri medii. In cazul Inditex, pozitionarea este diferita in functie de brand, deoarece compania detine sapte branduri pe piata locala (Massimo Dutti si Zara se adreseaza segmentului medium-high, Bershka, Pull & Bear si Stradivarius merg pe clientii cu bugete medii, iar Zara Home - decoratiuni interioare - si Oysho - lenjerie intima - se adreseaza persoanelor cu venituri peste medie.
In functie de aceasta pozitionare, retailerii isi concentreaza atentia asupra unor anumite orase, respectiv spatii comerciale. Astfel, H&M a decis sa se concentreze pe capitala in primul an de prezenta pe piata, urmand a deschide doar in Bucuresti cinci magazine. Tot in 2011 suedezii vor mai deschide la Brasov, Timisoara si Cluj - cate un magazin in fiecare oras -, acestea fiind unele dintre cele mai mari orase ca populatie. Totodata, acestea sunt si orasele cu cele mai mari salarii din Romania, dupa Bucuresti.
Cei de la Inditex au acoperit in cei sapte ani de prezenta pe piata cele mai mari orase din Romania, dar si-au concentrat atentia tot asupra capitalei, unde detin 24 de magazine. Au deschis insa si in orasele cu peste 150.000 de locuitori. Singurele orase din Moldova - regiunea cea mai saraca din Romania - unde a mers Inditex sunt Iasi si Bacau, care au si cele mai mari venituri din regiune.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană