Cum face Steaua bani din culorile ros-albastre. Se vand berea, cola si sampania?

Autor: Ioana Mihai Postat la 04 martie 2011 214 afişări

Patima cu care suporterii traiesc meciurile Stelei poate fi vazuta acum cu ochiul liber si in cosurile lor de cumparaturi. Sub numele echipei favorite se gasesc mai nou in magazine bauturi si ciocolata, iar gama de produse se va mari, conform oficialilor Steaua, in cursul acestui an.

Un suporter pasionat are toate sansele sa-si usureze zdravan cardul sau portofelul daca intra intr-un magazin de prezentare al echipei de fotbal preferate. Slabiciune care se vede cu ochiul liber in bugetele cluburilor. Cele cinci echipe din UEFA care au inregistrat anul trecut cele mai mari incasari - Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Bayern München si Arsenal - realizeaza cam jumatate din cifrele de afaceri din contracte de publicitate, sponsorizari si valorificarea imaginii comerciale a cluburilor. Altfel spus, sute de milioane de euro sunt cheltuiti in fiecare an pe tot felul de produse branduite in culorile echipelor de fotbal - de la tricouri, calendare, suveniruri si pana la magneti de frigider. Practica nu este straina nici cluburilor romanesti de fotbal, dar Steaua este prima echipa care a scos pe piata si bunuri de larg consum.

Unul din principalele avantaje ale berii, vinului si ciocolatei Steaua - fata de celelalte produse vandute sub aceeasi umbrela - este ca si-au gasit loc in hipermarketuri si supermarketuri. In total, "vizam 12.500 de puncte de vanzare din toata tara", spune directorul de marketing al clubului Steaua, Bobby Durbac, care precizeaza ca doreste ca produsele sa se gaseasca deopotriva in comertul modern, cat si in cel traditional. Berea si vinul Steaua se vand deja in Cora, Gmarket si Auchan (fiind in curs de listare si in alte retele) si in 4.000 de magazine traditionale. Cati clienti si-ar putea gasi aceste produse? Numarul stelistilor ajunge, conform estimarilor lui Durbac, la 3,5-4 milioane, in conditiile in care 44% din totalul suporterilor din Romania sunt fani ai echipei din Ghencea, conform unui sondaj realizat de Institutul National de Statistica. Cum berea si vinul Steaua, ciocolata si vinul spumant cu acelasi nume au iesit pe rafturi doar de cateva luni si nici nu au fost acoperite inca toate punctele de vanzare, nu sunt disponibile cifre graitoare referitoare la vanzari. In decembrie s-au vandut peste 100.000 de doze de bere Steaua si 214 sticle de vin spumant din cele 300 in editie limitata.

"Cu siguranta vor urma si alte astfel de produse anul acesta", spune Durbac, fara a oferi detalii suplimentare. De curand, clubul a anuntat lansarea, in luna aprilie, in parteneriat cu Raiffeisen Bank, a unui card de debit pentru suporteri. 0,5% din tranzactiile la comercianti cu acest tip de card vor fi donate de banca catre Centrul de Copii si Juniori din cadrul clubului sportiv Steaua.Valorificarea imaginii clubului a capatat o importanta tot mai mare in strategia Stelei, dovada si ca in urma cu trei ani clubul avea un singur magazin de prezentare la stadion si unul online. De la inceputul anului trecut a mai fost deschis un spatiu in magazinul Unirea din Capitala, in urma unei investitii de 80.000 de euro, "care pana la finalul anului s-a si amortizat", precizeaza Durbac. In plus, suporterii pot comanda acum produsele si telefonic, iar clubul are si o retea de 20 de magazine partenere.

Tricourile, fularele si canile sunt cele mai cautate de suporteri, vanzarile din sezonul 2009-2010 fiind cu 22% mai mari decat in cel anterior. In 2008-2009 vanzarile de produse branduite ale clubului au fost in crestere cu 54%, insa Durbac precizeaza ca evolutia acestor cifre se leaga strans de "conditiile macroeconomice si, in egala masura, de performantele clubului". Astfel incat, desi miza pentru acest an este mentinerea nivelului de vanzari la un nivel similar cu cel de anul trecut, insa cifrele ar putea fi mai mari, "in cazul in care echipa castiga un trofeu", spune reprezentantul clubului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
steaua fc,
marketing,
produse,
suporteri,
stelisti
/analize/comert/cum-face-steaua-bani-din-culorile-ros-albastre-se-vand-berea-cola-si-sampania-8012012
8012012
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.