Despre vin şi alte ispite
Sezonul strugurilor este aici, să ne îmbete cu arome fel de fel şi să pregătească terenul pentru vinurile care vor face deliciul meselor din anii următori. Despre delicii vorbeşte şi Grapes – cuvântul englezesc pentru „struguri” – un wine bar din Bucureşti care face din băuturile fine centrul universului.
Artizanii localului situat pe Bulevardul Mărăşeşti din Capitală sunt Adrian Jipa şi Andreea Sorescu. El este somelier, iar ea – creator de artă şi dezvoltator imobiliar. Au văzut o artă în vin, aşa că au decis s-o concretizeze în Grapes, un proiect pornit în septembrie 2019, care aduce la un loc pasiunea comună pentru rafinament.
„Când între profesionalism şi artă vinul devine un element de legătură, lucrurile evoluează cu succes. Wine barul, aşa cum îl vedem noi, este un loc de întâlnire al pasionaţilor, fie ei de vin sau rom, whisky, gin, trabucuri, un loc unde socializarea este un «must». De aici şi ideea de a crea o mică comunitate în jurul locaţiei, iar pentru asta în fiecare săptămână organizăm un eveniment”, spune Adrian Jipa.
În meniul Grapes – The wine bar există 400 de etichete de vinuri româneşti şi internaţionale, 50 de etichete de băuturi distilate, 45 de etichete de trabucuri şi 60 de etichete disponibile la pahar, în locaţie.
„În acest moment lucrăm cu 24 de producători, furnizori, importatori şi ne dorim ca în cel mai scurt timp să putem importa direct anumite produse.”
Vinului şi celorlalte băuturi le stă însă bine alături de răsfăţuri gastronomice, astfel că partea culinară a wine barului cuprinde două selecţii – una de brânzeturi şi una de mezeluri, atât internaţionale, cât şi locale. Pentru că spaţiul din Bucureşti şi-a găsit deja publicul şi a format o comunitate în jurul său, cei doi antreprenori vor să replice modelul.
„Investiţia se ridică la aproximativ 110.000 euro până în acest moment şi ne gândim să mai deschidem încă o locaţie în zona de vest a ţării, în Timişoara sau Arad.”
Proiectul Andreei Sorescu şi al lui Adrian Jipa vine într-un context favorabil localurilor ca al lor. Numărul locaţiilor de tip wine bar a crescut constant în ultimii cinci ani, remarcă chiar cei doi fondatori ai Grapes, iar asta este o consecinţă a interesului manifestat pentru vin din partea consumatorilor. Acesta vine să completeze interesul de necontestat pentru aceeaşi băutură al lui Adrian Jipa.
„Recomandările noastre pentru sezonul de toamnă-iarnă se îndreaptă către vinurile româneşti, a căror degustare o încurajăm. Calitatea vinurilor româneşti este în continuă creştere şi asta se vede şi în numărul medaliilor pe care vinurile noastre le obţin la concursurile internaţionale. Recent, două vinuri roşii au obţinut 94, respectiv 95 de puncte la renumitul concurs Decanter World Wine Awards (una dintre cele mai mari competiţii de vin din lume – n. red.).”
Dar, dincolo de recunoaşteri oficiale, Adrian Jipa spune că localul Grapes l-a condus către o altă concluzie: „cele mai bune vinuri sunt cele pe care le savurăm împreună cu prietenii”.
În meniul Grapes – The wine bar există 400 de etichete de vinuri româneşti şi internaţionale, 50 de etichete de băuturi distilate, 45 de etichete de trabucuri şi 60 de etichete disponibile la pahar, în locaţie.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Katrafus – brand de haine pentru copii (Bucureşti)
Fondatoare: Sînziana Fotache
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Prezenţă: naţională
Ioana Dumitrache – brand de haine pentru femei (Bucureşti)
Fondatoare: Ioana Dumitrache
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Cifră de afaceri în primul an de activitate: 200.000 de lei (circa 40.000 de euro)
Prezenţă: naţională şi internaţională
Ograda – obiecte vestimentare cu printuri (Bucureşti)
Fondatoare: Andreea Pârvu, Nadejda Ghilca şi Irina Szellelki
Investiţie iniţială: 1.500 de lei (circa 300 de euro)
Prezenţă: naţională şi internaţională
Learnity – comunitate de învăţare pentru elevii de liceu (Bucureşti)
Fondatoare: Silvia Floarea
Investiţie iniţială: 2.500 de euro
Cifră de afaceri anuală: 50.000 de euro
Zuriell – agende personalizate din piele (Arad)
Fondatoare: Sandra Hallal
Investiţie iniţială: peste 6.000 de euro
Cifră de afaceri anuală înainte de pandemie: 100.000 de euro
Prezenţă: online, magazine din Bucureşti şi Sibiu, librăriile Cărtureşti
ZF, Banca Transilvania şi Vodafone au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro