Dosarul H&M
Suedezii de la H&M continua sa fie discreti in ceea ce priveste comunicarea, la mai bine de o luna dupa ce au anuntat oficial ca vor deschide primele magazine in Romania. Detaliile intrarii pe piata locala incep insa sa se lege.
Cine anunta mai tarziu va fi primul tinut minte", spune in gluma Israel Visel, seful mallului Cotroceni Park din Bucuresti. Managerul se refera la faptul ca desi rivalii de la Baneasa Shopping City au anuntat primii faptul ca H&M va avea un magazin in cadrul proiectului, "primul H&M din Romania, si magazinul de referinta (flagship) va fi in Cotroceni Park".
Ce inseamna magazin de referinta pentru H&M? Suedezii, care au vandut anul trecut haine si incaltaminte de aproape 11 miliarde de euro, vor avea in Cotroceni Park un magazin ceva mai mare de 2.000 de metri patrati, asa-numitul "black concept" - unitatea cu cele mai multe produse si cea mai mare suprafata.
Desi magazinul va fi deschis de-abia anul viitor, pe holurile Cotroceni Park este anuntata deja, deloc discret, venirea unuia dintre cei mai populari retaileri de imbracaminte in randul tinerilor.
"AFI Palace Cotroceni anunta deschiderea primului magazin din Romania al brandului ??? Coming soon!", scrie mare pe un banner de la intrarea in mall dinspre bulevardul Timisoara, pe vitrina unui magazin inchis recent. H&M, numarul doi in piata europeana de imbracaminte, dupa Inditex, va avea spatiul chiar langa C&A, numarul trei pe piata de profil. "A fost nevoie sa mutam doua magazine pentru a le face loc. Retailerii au acceptat, am facut totul ca la carte, iar in noiembrie trebuie sa le predam spatiul. Magazinul va fi deschis la inceputul primaverii", spune seful Cotroceni Park.
Lucrurile nu par a fi atat de simple pe cat spune Visel. Rafar Brands, magazin de imbracaminte controlat de Octavian Radu, a fost inchis deja, iar reprezentantii Nissa spun si ei ca vor renunta la magazinul inchiriat in spatiul de la etajul unu, unde va veni H&M, pentru o alta locatie de la parter. "Magazinul Rafar Brands este inchis de pe 15 iulie 2010, dar contractul este inca in vigoare. Suntem inca in discutii cu proprietaii MegaFun pentru a stabili impreuna destinatia spatiului", spun reprezentantii Rafar.
Cele doua spatii inchiriate de Nissa si Rafar - care au o suprafata cumulata de 400 de metri patrati - nu sunt insa suficiente pentru a face loc unui magazin de 2.000 de metri patrati, despre care vorbeste Visel, astfel ca probabil si magazinul Reserved de 1.200 de metri patrati din imediata apropiere va fi mutat sau inchis. Reprezentantii retailerului nu au dorit sa dea detalii referitoare la situatia magazinului din AFI Cotroceni, motivand ca se afla in negocieri cu conducerea mallului. Deocamdata nu a fost insa luat decizia de a parasi spatiul inchiriat la parterul si etajul unu al centrului comercial, potrivit reprezentantilor companiei.
Jocul de sah cu magazinele pe post de piese poate fi periculos uneori pentru proprietarii de malluri, in conditiile in care investitiile in amenajarea spatiilor pot depasi 500 de euro/metrul patrat, iar contractele sunt semnate pentru o perioada de cel putin cinci ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro