LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Noua moda: Orasenii cumpara produse bio direct de la ferme

Postat la 10 noiembrie 2009 204 afişări

Recesiunea i-a determinat pe tot mai multi sa se reorienteze de la alimentele de supermarket catre oferta de legume sau lactate a producatorilor locali, consolidand astfel o nisa de piata deloc neglijabila.

Unul dintre episoadele reality show-ului american "Jon & Kate plus 8" (despre viata unei familii cu opt copii - gemeni si sextupleti) prezinta excursia familiei la o ferma din apropierea orasului pentru a-si ridica produsele naturale comandate. Kate explica atunci ca in fiecare an cumpara de la un producator local o vita intreaga, crescuta dupa toate regulile ecologiei, pentru ca isi doreste ca toti cei opt copii sa fie hraniti cat mai sanatos posibil. Desi intre timp familia Gosselin s-adestrmat, obiceiurile lor culinare nu s-au schimbat, iar ele definesc un segment care castiga teren in toata lumea.

Totul a pornit de la dorinta orasenilor (care nu au rude sau bunici la tara) sa aiba acces la hrana naturala la preturi accesibile. In Japonia, miscarea a inceput cu peste 30 de ani in urma, cand un grup de 20 de casnice au format un "teikei" (asociatie) pentru a cumpara lapte direct de la producatori. In prezent, asociatia are peste 200.000 de membri. Tendinta a castigat teren si in Europa, si in America.

Echivalentul romanesc al unor astfel de initiative a aparut la Timisoara, unde prima asociatie de sustinere a micilor producatori agricoli (ASAT) a fost initiat in 2008. A pornit ca o colaborare intre un producator de legume si un grup de 20 de familii. "Ideea e ca grupurile de consumatori sa se formeze in jurul unui mic producator agricol, pornind de la capacitatea acestuia de productie. Consumatorul incheie un contract cu producatorul, pe perioada unui sezon agricol (aprilie-octombrie), iar in contract se stipuleaza produsele ce vor fi asigurate de catre producator si pretul de vanzare, care nu se modifica pe perioada colaborarii", explica Mihaela Vetan, responsabil de dezvoltare pentru Parteneriatul ASAT.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
recesiune,
supermarket,
producatori locali
/analize/comert/noua-moda-orasenii-cumpara-produse-bio-direct-de-la-ferme-5086932
5086932
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.