Patru ingrediente-cheie

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 19 decembrie 2021 160 afişări

Câteva cărţi, o sticlă de prosecco şi trusa de cosmetice. Sunt lucrurile esenţiale care nu ar lipsi din bagajul Alinei Spânu pentru plecarea pe o insulă pustie. Dacă vă spunem că este manager de vânzări online pentru producătorul de cosmetice Farmec, deja o parte din bagaj nu mai are nevoie de nicio explicaţie.

Şi-a început cariera în vânzări la scurt timp după absolvirea facultăţii. Apoi, vreme de aproape zece ani, a lucrat în retail marketing, iar din mai 2018 se ocupă de vânzările online ale companiei Farmec din poziţia de manager. În total, experienţa ei numără peste 15 ani de experienţă în strategii de marketing, comunicare, PR, social media şi vânzări online. Cu afaceri de 288 de milioane de lei în 2020, Farmec este cel mai mare producător local de cosmetice, producţia având loc la Cluj-Napoca, gestionarea businessului fiind în sarcina a 750 de salariaţi, implicaţi atât în producţie, cât şi în retailul propriu. Din portofoliul companiei, fac parte brandurile Farmec şi Gerovital, cu istorie de zeci de ani.

„În vânzări, nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Însă în fiecare zi încerc să maximizez procesul de dezvoltare a vânzărilor online, iar în ultima perioadă a trebuit să mă adaptez faptului că, odată cu creşterea considerabilă a acestora, multe alte activităţi s-au mutat în online. În timpul liber îmi reîncarc bateriile atunci când sunt alături de fetiţa mea”, mărturiseşte Alina Spânu.

Ca manager de vânzări, este mereu ancorată în realitatea pieţei, caută să cunoască din ce în ce mai bine consumatorii, pentru a putea anticipa ce îşi doresc şi, mai apoi, pentru a anticipa tendinţele pieţei. „Mereu am considerat că jobul ideal este cel care te face fericit, atât pe plan profesional, cât şi pe plan personal, care îţi dă posibilitatea să te dezvolţi şi să inovezi permanent. Este foarte important pentru mine ca în proiectele pe care le coordonez să am libertate şi putere de decizie.” Iar acum puterea ei se îndreaptă către noi planuri, şi anume dezvoltarea segmentului de vânzări online în cadrul Farmec, atât pe platforme proprii, cât şi pe eMag sau Amazon, în ţară şi în afara graniţelor. Listarea recentă a produselor Gerovital pe platformele Amazon din Europa reprezintă, pentru ea, una dintre cele mai mari realizări profesionale.„Experienţa mi-a arătat că mare parte din succesul unui proiect stă în etapa de cercetare, de analiză atentă a datelor şi dezvoltare a unui business plan coerent.”


Într-un context în care comerţul online se arată mai dinamic ca niciodată, Alina Spânu crede că oportunităţile sunt imense şi estimează o creştere de aproximativ 15% din piaţa de retail în următorii cinci ani.


În cazul ei, planul de business nu a coincis cu cel din copilărie, când visa să devină medic. Spune totuşi că o legătură a păstrat cu acele aspiraţii, ocupându-se astăzi de un portofoliu de produse inspirate dintr-o inovaţie medicală. Inovaţia este, de altfel, unul dintre criteriile după care îşi ghidează evoluţia. „Mă inspiră oamenii care vor să iasă din zona de confort şi să evolueze, care caută să inoveze în permanenţă şi aceia care găsesc echilibrul între viaţa personală şi cea profesională. Dacă ar fi să îmi încep cariera de la zero, aş urma cu bucurie traseul profesional care m-a adus astăzi aici. Dar poate că aş şti să mă bucur mai mult pentru realizările profesionale.”

Într-un context în care comerţul online se arată mai dinamic ca niciodată, Alina Spânu crede că oportunităţile sunt imense şi estimează o creştere de aproximativ 15% din piaţa de retail în următorii cinci ani. Perioada actuală este însă şi cea mai grea din întreaga sa carieră. „În momentul de faţă, provocarea majoră este adaptarea rapidă la incertitudinile perioadei pandemice pe care o traversăm. Totul este într-o continuă mişcare, iar noi suntem nevoiţi să ţinem pasul. În activitatea de zi cu zi, îmi place să creez, să dezvolt şi să aduc elemente noi în businessul pe care îl coordonez.”

O reţetă a succesului nu crede că există în business, însă este convinsă că patru ingrediente-cheie pot influenţa rezultatele în carieră: munca, perseverenţa, ambiţia şi implicarea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
Alina Spanu,
cosmetice,
farmec

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.