Povestea omului care a crea o afacere de miliarde folosindu-se de plantele care se aflau pe lângă casa lui în zona unde s-a născut
Antreprenorul francez Olivier Baussan nu a trebuit să caute prea departe ingredientele unui business de succes. Le-a găsit în regiunea natală, Provence, unde a crescut înconjurat de lanuri de lavandă şi livezi de măslini. Aşa a luat naştere brandul L’Occitane, comercializat astăzi pe toate continentele.
Olivier Baussan s-a născut pe 9 decembrie 1925, în Franţa. A urmat cursurile Universităţii din Provence, pe care a absolvit-o cu o diplomă în literatură. La vârsta de 23 de ani a început să producă articole cosmetice care aveau la bază flora specifică regiunii. Odată cu achiziţia unei mici fabrici de săpun, aflată în faliment, în care a investit alături de un prieten chimist, Yves Millou, a reuşit să pună pe picioare un mic business antreprenorial.
A creat compania L’Occitane en Provence în 1976, iar un an mai târziu a deschis un prim magazin în pitorescul orăşel Manosque. În 1992, pe fondul unor dificultăţi financiare, a decis să vândă 90% din companie către The Natural, pentru 40 de milioane de franci, fiind eliminat din board, potrivit business-herald.com. Pentru că problemele au persistat, a fost adus în schemă omul de afaceri austriac Reinold Geriger, care l-a reintegrat în echipa de management, Baussan păstrând o participaţie de 5%.
La patru ani distanţă, a lansat un alt brand premium, de ulei de măsline, Oliviers & Co, mare parte din producţia de ulei comercializată fiind produsă de familii sau mici cooperative, toate urmând acelaşi model de cultivare şi producţie şi concentrându-se pe agroecologie. Tot el a lansat şi brandul de săpunuri Le Petit Marseillais, pe care l-a vândut, în 2006, către Johnson & Johnson.
În iulie 2006 antreprenorul a deschis şi un ecomuzeu în Volx, iar după doi ani a înfiinţat Première Pression Provence, pentru a comemora producătorii de ulei de măsline din Provence.
El se implică activ şi în activităţi filantropice, fiind, printre altele, vicepreşedinte al fundaţiei L’Occitane, o organizaţie caritabilă care se axează pe emanciparea economică a femeilor din Burkina Faso, unde antreprenorul descoperise, în timpul uneia dintre călătoriile sale, untul de shea, pe care l-a şi integrat în cosmeticele companiei, dar şi pe sprijinul persoanelor nevăzătoare. De altfel, în 1997 compania a decis să treacă numele produselor şi în braille pe majoritatea ambalajelor.
În 2009, antreprenorul a primit o medalie de Cavaler al Ordinului de Merit al Agriculturii din partea lui Michel Barnier, ministrul francez al agriculturii, iar în iarna anului 2011 a fost nominalizat de Vanity Fair Hall of Fame pentru munca sa filantropică.
În ultimul an fiscal încheiat în martie, businessul prezent în 70 de ţări a raportat un profit-record de 242 de milioane de euro şi vânzări de 1,78 de miliarde de euro. Pe plan local, brandul a fost adus în sistem de franciză de lanţul de farmacii Sensiblu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro