Romania, pe podiumul mondial pentru amenajarea unui magazin?
Romania a castigat premii la festivalurile internationale de film, medalii la Jocurile Olimpice, insa niciodata pana acum nu a fost pe vreun podium pentru amenajarea unui magazin.
Pentru cei care au aflat despre recenta premiere a unui magazin romanesc in cadrul unui concurs international de design, premiul primit de Sabion este o stire. Pozitiva, dar doar o stire. Pentru cei de la Sabion insa ar putea fi biletul de intrare pe piata de retail din Statele Unite, unde compania mureseana are in plan sa deschida un magazin.Galeria Sabion, un magazin de bijuterii din cadrul centrului comercial Cocor, a fost ales cel mai frumos magazin dintr-un centru comercial in cadrul competitiei ARE Design Awards prezentata de Association for Retail Environments (ARE), care recompenseaza anual cele mai bune concepte in materie de design din domeniul retailului. In concurs au fost inscrise 298 de proiecte din toata lumea, mai mult sau mai putin cunoscute, precum Nespresso, Apple, Starbucks Coffee, Macy's, Bell, David Yurman, Levi's, Reebok sau Bloomingdale's. Marele castigator al competitiei - cel mai frumos magazin din lume - a fost un distribuitor al articolelor elvetiene de vanatoare Wenger din Denver, Colorado.
Romanii de la Sabion au plecat acasa cu trei premii de la competitia desfasurata peste ocean, in Statele Unite: premiul pentru inovatie - acordat pentru pardoseala din inox si marmura -, premiul pentru expunere - acordat pentru modul artistic de expunere in vitrinele din fier forjat - si marele premiu - cel mai frumos magazin dintr-un centru comercial. "De inscrierea Galeriei Sabion in cadrul acestei competitii s-a ocupat departamentul de comunicare", spune Claudiu Bologa, directorul general al Sabion. Inscrierea a fost facuta la inceputul lunii decembrie 2010, competitia desfasurandu-se doar pentru magazinele deschise in cursul anului 2010.
"Am aflat de existenta acestei competitii in anul 2007, in cadrul unei expozitii de la Las Vegas la care a luat parte si Casa de Bijuterii Sabion. Deschisesem de doar cateva luni un magazin la Cluj, insa termenul de inscriere expirase la vremea respectiva", isi aminteste Claudiu Bologa. Dupa vernisajul Galeriei din Cocor, care a avut loc pe data de 2 noiembrie 2010, magazinul a fost inscris si admis in cadrul competitiei. Magazinul a fost inscris ca un concept unitar, o lucrare individuala, in categoria de magazine sub 1.500 de metri patrati. "Procedurile de inscriere in cadrul competitiei au necesitat explicarea si justificarea aspectelor care tin de mesajul general pe care il transmite acest magazin, elementelor de detaliu folosite, elementelor de unicitate pe care le aduce locatia si cele mai mari 3 provocari pe care le-a ridicat amenajarea spatiului. De asemenea, a fost nevoie si de o prezentare vizuala premergatoare acceptului final", explica reprezentantii companiei cum au fost admisi in concurs. In circa jumatate de an de lainscriere magazinul din Cocor a devenit dintr-un simplu participant un multiplu premiat. Dincolo de faima, ce inseamna premiile pentru companie?
Bologa crede ca elementul de inedit constituit de acest premiu va duce la o crestere a fluxului de clienti atat pe termen scurt, cat si lung. Nu ofera cifre privind numarul actual de clienti, dar spune ca "este peste asteptari" si asta se reflecta sub forma "numarului mare de comenzi preluate si a vanzarilor pe care le-am avut in primele luni - fiind vorba in special de piese cu diamante si bijuterii din tantal, precum si piese ale colectiilor de vanatoare si botez". Sabion vinde inele, verighete, bijuterii de familie si alte accesorii precum nasturi, accesorii de poseta, medalii sau bastoane. Bijuteriile sunt realizate din asocieri de tantal si aur, pietre pretioase si naturale, materii organice sau perle la comanda in Atelierele Sabion. Modele pot fi realizate si pe comanda, dupa schitele clientilor, un inel din aur cu diamant avand, potrivit site-ului companiei, preturi de la circa 200 de euro la peste 1.400 de euro.
Dincolo de cresterea interesului pe plan local, compania trebuie sa gestioneze un alt atu castigat odata cu aceste premii: ecoul international. "Am primit mai multe propuneri din partea unor mari lanturi de centre comerciale din Statele Unite si Rusia, care ne-au propus oferte extrem de avantajoase pentru ca noi sa implementam astfel de proiecte in locatiile lor", spune Claudiu Bologa.
Targu Mures este orasul de origine al brandului Sabion - unde fondatorul companiei Claudiu Bologa a deschis primele doua magazine in 1998. Urmatoarele magazine ale producatorului si distribuitorului de bijuterii au fost in Cluj-Napoca, Medias, Oradea si Bistrita. In total, Sabion Elen are acum 14 magazine si o galerie, cea din Cocor. Planurile de viitor ale companiei depasesc insa granitele tarii, dupa cum spune Bologa: "In acest moment au ince-put o serie de studii in vederea deschiderii primului magazin in afara Romaniei, mai precis in Statele Unite".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro