Inginerul de 43 de ani care poate vinde orice: locuinţe, ciocolată, săpunuri, bere sau vopsea
De-a lungul carierei sale, Florin Stoleriu a încercat să fie antreprenor, dar şi angajat în multinaţionale, a învăţat să vândă şi bere, dar şi vopsea. Care este secretul prin care poţi ajunge să vinzi aproape orice?
Din decembrie anul trecut ocupă funcţia de director business unit (comercial) al diviziei Arhitectural în cadrul Policolor. "ZI DE ZI, PAS CU PAS, STRADĂ CU STRADĂ, MAGAZIN CU MAGAZIN" - sunt cuvintele pe care Florin Stoleriu, noul director comercial al Policolor pe divizia de vopsele pentru decorarea şi finisarea casei, le-a scris pe tabla de metal din biroul său din Bucureşti. Aceasta este strategia pe care Stoleriu încearcă să o adopte în vânzarea vopselelor Policolor şi rezumă practic principiul după care oamenii care lucrează în vânzări ar trebui să se ghideze pentru a se asigura că produsul pe care îl promovează ajunge la cât mai mulţi clienţi.
DE-A LUNGUL CARIEREI SALE, STOLERIU A FOST ŞI ANTREPRENOR, a fost şi angajat, însă a ajuns la concluzia că „adrenalina şi provocarea„ pe care ţi le oferă un post într-o companie de top surclasează dorinţa de a fi propriul şef. Iar domeniul vânzărilor este cel care l-a atras cel mai mult de-a lungul timpului, deşi la bază este inginer în electronică. Primul său contact cu lumea businessului a avut loc în timpul facultăţii, la Iaşi, când a deschis o afacere în domeniul reclamelor cu LED-uri. A urmat o agenţie imobiliară tot în Iaşi, în a doua jumătate a anilor ‘90, însă după aceste încercări în lumea antreprenoriatului a decis să încerce şi postura de angajat. Mai întâi, a lucrat ca merchandiser pentru Coca-Cola, iar ulterior a fost angajat al unui producător de bomboane şi ciocolată, care importa şi renumitele săpunuri Duru. Abia la această firmă a avut loc primul contact real cu industria vânzărilor.
Anul 1998 a marcat intrarea sa în lumea multinaţionalelor, mai întâi în cadrul Indesit, unde a fost director regional pe zona Moldova, iar la începutul anilor 2000 a început „aventura berii". „Am fost angajat ca director regional pe Moldova în cadrul Interbrew România, iar ulterior m-am mutat în Bucureşti, ca brand manager pentru mărcile Beck’s şi Löwenbräu„, îşi aminteşte Stoleriu, care spune că atunci au venit şi cele mai mari satisfacţii din carieră. Astfel, el a contribuit la lansarea mărcii de bere Löwenbräu pe piaţa locală şi, la doar 5 luni după ce aceasta apărea în rafturile magazinelor şi în baruri, cota de piaţă ajunsese la 4%.
ANUL 2009 A ÎNSEMNAT PENTRU MANAGERUL ROMÂN SCHIMBAREA LA 180 DE GRADE A INDUSTRIEI ÎN CARE ACTIVA, plecând din lumea berii în cea a vopselelor, la Fabryo, unul dintre cei mai mari producători de lacuri şi vopsele din România, tot ca director de vânzări. „Cel mai greu moment din carieră a fost cel în care am decis să schimb industria, după 8-9 ani în FMCG (bunuri de larg consum - n.red.)", spune Stoleriu, care însă, după mai puţin de doi ani, s-a întors la prima dragoste, berea, ca director de vânzări pentru InBev.
„La finalul lui 2011, am plecat din firmă, mi-am luat o pauză de 4 luni. Am decis să plec pentru că nu sunt un manager liniştit: dacă lucrurile sunt mult prea aşezate, contribuţia personală poate fi destul de mică„, afirmă Stoleriu. La scurt timp după ce a părăsit lumea multinaţionalelor, el a decis să îşi mai încerce încă o dată norocul în antreprenoriat, înfiinţând o firmă care oferea consultanţă în managementul vânzărilor şi leadership, printre clienţii acesteia numărându-se Ursus sau Carpatina.
LA FINALUL ANULUI TRECUT ÎNSĂ, A HOTĂRÂT SĂ ÎNCHIDĂ TOATE PROIECTELE PE CARE LE AVEA FIRMA SA DE CONSULTANŢĂ ŞI A ACCEPTAT POSTUL DE DIRECTOR COMERCIAL AL DIVIZIEI ARHITECTURAL DIN CADRUL POLICOLOR. „Lumea spune că eşti mai liber în antreprenoriat, dar eu contrazic acest lucru. În antreprenoriat eşti implicat 24 din 24 de ore. Plus că una e să ai un contract de consultanţă cu un fee (comision - n.red.) lunar sau pe proiect şi alta este să stai conectat 12-14 ore pe zi la o companie şi chiar să faci lucrurile să se mişte", explică Stoleriu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro