Tânărul de 23 de ani care are cele mai tari restaurante de pe litoral: „Sunt zile când încep la opt dimineaţa şi termin la unu noaptea”
La 23 de ani, Nicu Lascu este asociat în cadrul afacerii Lascu Bros, care operează restaurantele La Scoica şi La Scoica Land din Constanţa şi Mamaia.
„Am reuşit să preiau afacerea familiei. În orice domeniu trebuie să ai o strategie de diferenţiere de competiţia ta. Clientul trebuie să ştie de ce să te aleagă pe tine şi nu pe altcineva. Trebuie să fii dispus să pui la bătaie multe ore din viaţa ta. Sunt zile când încep la opt dimineaţa şi termin la unu noaptea”, spune Nicu Lascu.
Povestea afacerii La Scoica începe în 1997 când familia Lascu deschidea pe litoralul Mării Negre primul restaurant.
„Am început numai cu zece mese, iar din 2007 am deschis şi La Scoica Land. La Scoica are o capacitate de 300 de persoane, iar La Scoica Land de 600 şi deţinem şi un ballroom de o mie de locuri. Am început afacerea cu greu şi considerăm că dacă le oferim clienţilor servicii de calitate putem supravieţui şi ajunge la succes”, spune Nicu Lascu, implicat de ani buni în afacerea familiei.
Compania a avut afaceri de circa 1,5 milioane de euro în 2011, potrivit celor mai recente date disponibile la ministerul de finanţe. Circa 150 de angajaţi lucrează în restaurantele societăţii, iar profitul raportat în 2011 a fost de circa 5.000 de euro.
„Cea mai puternică scădere am resimţit-o între verile anilor 2008 şi 2009. Am făcut concedieri în 2008, dar în anul următor am început să angajăm din nou. A fost o perioadă în care încercam să ne extindem şi mai mult, dar băncile ne-au pus piedică”, mai spune tânărul. Dacă înainte de criză era foarte uşor să obţină un împrumut, marea problemă a companiei a apărut în 2008 când creditele erau deja luate, iar ajutor din partea băncilor nu prea exista. Societatea avea credite de un milion de euro, afacerea scădea, iar din cauza creşterii euro ratele au urcat cu 15%.
Zeci de mii de clienţi trec anual prin restaurantele lui Nicu Lascu, iar La Scoica a devenit cel mai de succes brand de restaurate de pe litoralul românesc ceea ce, după cum spune Lascu, nu a fost "deloc uşor".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro