Criza a schimbat top 5-ul companiilor de consultanta imobiliara

Postat la 12 aprilie 2010 123 afişări

Afacerile firmelor de consultanta imobiliara au scazut drastic anul trecut, iar singurul nume nou care si-a facut loc in top 5 marturiseste ca a reusit sa creasca “furand din cota agentiilor de cartier”. Pentru unii, anul 2010 nu pare a fi mai bun decat precedentul, altii se incapataneaza sa identifice cateva semne bune.

Cand lucrurile mergeau bine si aveam cresteri mari, nu era o asa mare problema ca ne comunicam rezultatele financiare inainte de a deveni date publice", reflecteaza Bogdan Georgescu, managing director al Colliers International, liderul pietei de consultanta imobiliara potrivit ultimelor informatii publice - cele din 2008. In vremurile bune ale pietei, compania isi comunica rezultatele la inceputul primaverii si acelasi lucru era valabil si pentru celelalte filiale ale marilor nume internationale din segmentul de profil.

Dupa cum era de asteptat, 2009 s-a tradus in vremuri grele pentru companiile de consultanta imobiliara: majoritatea au redus mult din personal, iar unele s-au confruntat cu plecarea unor consultanti cu experienta. "2009 a fost mai rau decat ne gandeam, dar cred ca a trecut cu bine", declara Oana Iliescu, co-managing director al DTZ Echinox. Compania este singura din top 5 care si-a comunicat rezultatele inregistrate anul trecut, respectiv reducerea cifrei de afaceri de la 5,6 mil. euro la trei milioane. Dintre cei ce nu erau in top, singura companie care si-a comunicat rezultatele este Regatta, cu o reducere de la cinci milioane de euro la 2 milioane. "2009 a fost un an foarte prost pentru toata lumea. Mult mai slab decat 2007 si 2008", comenteaza directorul Colliers, companie care a trecut si printr-o serie importanta de plecari: Horatiu Florescu, Monica Barbu si ulterior Gabriel Chimisliu, directorii departamentelor de birouri, retail si industrial, au parasit firma si au acum o noua companie, The Advisers Knight Frank.

"Eu sunt multumit cu ce am facut anul trecut. Nu am plecat cu clientii dupa noi si mult mai important, la sfarsitul anului nu a trebuit sa aduc bani de acasa", afirma Horatiu Florescu, presedinte si CEO al nou-formatei companii. Anul trecut n-a adus rezultate mai slabe pentru toate firmele de profil. Desi segmentul rezidential a fost cel mai lovit de criza, cu companii care si-au inchis sau si-au redus drastic echipele departamentelor de rezidential, au existat cresteri chiar si aici. "Ne-am dus acolo unde erau banii, am furat din cota agentiilor de cartier si a celor care s-au retras", spune Valentin Ilie, CEO si actionar al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

Potrivit lui Ilie, compania a inregistrat anul trecut afaceri de 3,6 milioane de euro, cea mai mare parte venind din activitatea de brokeraj, in special in segmentul rezidential. "Avem 6.000 de vizionari de proprietati pe luna si am incheiat anul trecut cu aproape 1.000 de tranzactii. Prin Prima Casa au fost aproximativ 70 de contracte din cateva mii in Capitala. E piata pentru noi", explica reprezentantii Coldwell Banker intentiile de dezvoltare pe segmentul rezidential.O crestere care a apropiat-o de plutonul primilor cinci a avut si Retail Group, un nume relativ nou, devenit mai cunoscut dupa ce a intermediat inchirierea fostului Media Galaxy din Unirea Shopping Center Bucuresti catre retailerul spaniol Inditex, care a deschis aici primul magazin stradal Zara din Romania. "Am avut afaceri de 2,36 milioane de euro, in special din contracte mai vechi incasate anul trecut, precum Jupiter City din Pitesti sau contractul cu Cocor", explica Ilan Laufer, general manager si actionar majoritar al companiei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
imobiliare,
semne,
agentii,
cartier,
tendinte,
consultanta
/analize/imobiliare/criza-a-schimbat-top-5-ul-companiilor-de-consultanta-imobiliara-5852251
5852251
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.