Pasaportul AdePlast pentru supravietuire

Postat la 15 decembrie 2009 71 afişări

Un producator de materiale de constructii a atras atentia in ultimele saptamani - chiar daca intr-un mod care poate fi considerat negativ – prin interzicerea de la difuzare a spoturilor sale publicitare. La final de an, proprietarul sau detine un nou factor de atragere a atentiei: obtinerea unei refinantari la o dobanda mai mica.

Marcel Barbut, proprietarul producatorului de materiale de constructii AdePlast din Oradea, este linistit. "Am scapat din 2009 intr-o situatie buna si in 2010 mi-am asigurat un an din care voi iesi invingator." Iesirea in pozitie de invingator la finalul anului viitor ramane un fapt care urmeaza a fi decis pe o piata a mortarelor uscate (adezivi, gleturi si sape) aflata in scadere cu circa o treime in acest an si cu perspective nu foarte bune pentru 2010, o piata in care AdePlast concureaza cu filialele locale ale gigantilor Henkel si Baumit, dar si cu cateva zeci de producatori de dimensiuni medii si mici.

Asigurarea unei situatii mai linistite in 2010, de care vorbeste Barbut, se refera la o serie de acte pe care antreprenorul le-a semnat la mijlocul saptamanii trecute. Omul de afaceri spune ca evenimentul de saptamana trecuta isi are originile in luna decembrie din 2007, moment cu care isi incepe povestirea. "Atunci am obtinut de la Raiffeisen Bank un credit pentru investitii de 20 de milioane de euro si inca o linie de credit pentru activitati zilnice de cinci milioane de euro." O aprobare care i-a provocat bucurie la acel moment desi aceasta nu avea sa tina decat un an.

Investitiile au venit ca urmare a boom-ului imobiliar si a cresterii aferente a sectorului de constructii, AdePlast detinand la acel moment doar o fabrica de mortare uscate la Oradea - capacitate de productie de 250.000 de tone anual. Compania a utilizat aproximativ 15,2 mil. euro din creditul de investitii pentru constructia unei noi fabrici la Ploiesti si a unei fabrici de vopsele si tencuieli decorative la Oradea. A urmat apoi declansarea crizei la finalul lui 2008, "iar bancile au luat-o razna, inclusiv in cazul nostru, dublandu-ne dobanda, desi nu au existat negocieri si era necesar un act aditional", sustine Marcel Barbut.

Antreprenorul autohton a fost de altfel unul dintre oamenii de afaceri locali care au adus reprosuri bancilor care, in opinia lui, ar fi franat dezvoltarea economica prin dublarea dobanzilor si in unele cazuri ar fi oprit cu totul robinetul finantarilor. La randul lor, reprezentantii bancilor au declarat ca mediul economic s-a deteriorat si ca riscurile sunt mai mari decat in trecut. "Discutiile s-au purtat cu al doilea nivel de management, dar nu ne-am inteles. Ne-au spus ca daca nu ne convine sa ne cautam o refinantare", povesteste proprietarul AdePlast, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 31 de milioane de euro si un profit de 2,3 milioane, pe o piata estimata la circa 350 mil. euro, potrivit declaratiilor facute pentru Ziarul Financiar de unii competitori ai AdePlast.

Dupa mai multe luni de cautari si negocieri, Marcel Barbut a semnat saptamana trecuta cu UniCredit Tiriac Bank un acord de refinantare de 20 de milioane de euro, pe sapte ani si "la o dobanda mai mica", dupa cum spune omul de afaceri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/pasaportul-adeplast-pentru-supravietuire-5180990
5180990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.