Asigurările îşi continuă drumul
Anul acesta, creşterile de pe piaţa asigurărilor au fost generate de segmentele de asigurări corporate pe produsele de sănătate, răspunderi şi cyber, iar evoluţia a fost semnificativă, de peste 95% pe produsul de răspundere profesională a companiilor IT, spune Alexandra Durbacă, directorul executiv al Leader Team Broker.
Industria asigurărilor devine din ce în ce mai dinamică, ajungând la produse noi, pe măsură ce în economie apar direcţii noi şi implicit nevoi noi. Astfel, după o creştere de circa 9% a primelor brute subscrise la nivelul pieţei în primul trimestru al anului 2020, al doilea trimestru, care cu siguranţă include o scădere semnificativă din cauza încorporării celor trei luni de stare de urgenţă impuse de autorităţile locale, va duce la rezultate mai mici comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp, companiile din piaţa asigurărilor se îndreaptă spre noi oportunităţi, produse noi şi o încercare de revenire la situaţia de dinaintea pandemiei.
Leader Team Broker, companie de brokeraj pe piaţa asigurărilor din România, care are o colaborare atât cu asigurătorii locali, cât şi cu societăţi de asigurare precum AXA Health, Bupa, Cigna şi CFC Underwritting, are în plan consolidarea soluţiilor nou implementate precum Eva, un chatbot cu ajutorul căruia te poţi asigura în mai puţin de 1 minut, dar şi a unor soluţii noi.
„Dorim să diversificăm produsele disponibile în special pe segmentele de călătorii sau produse pentru boli grave. Planurile includ, de asemenea, consolidare pe segmentele de răspunderi, cyber şi sănătate. Vom continua să promovăm produsul de răspundere profesională şi cyber pentru segmentul IT&C. Solicitările sunt în creştere şi în piaţa din România avem multe companii cu acest domeniu de activitate (IT&C) cărora li se solicită de către clienţi o astfel de poliţă de răspundere profesională”, spune Alexandra Durbacă, director executiv al companiei de brokeraj Leader Team Broker.
Ea a explicat în continuare că digitalizarea industriei şi inteligenţa artificială sunt două instrumente care lucrează în beneficiul tuturor părţilor implicate în industrie. Pentru companii, digitalizarea permite încheierea mai multor tipuri de poliţe la distanţă, interacţiune digitalizată cu clientul, dezvoltarea unor aplicaţii extrem de precise şi utile în relaţia cu acesta, precum şi aplicaţii pentru inspecţii de risc, soluţionare daune sau vânzări de asigurări.
Pentru client digitalizarea aduce soluţionare rapidă a problemei, un nivel mai ridicat de încredere şi transformarea acestuia din beneficiar în partener. Pentru angajaţii unei companii de asigurări, digitalizarea înseamnă eliminarea fără risc a unor procese repetitive şi posibilitatea de a lucra la dezvoltarea de produse noi, cu valoare adăugată, a mai spus Alexandra Durbacă.
„Având experienţa crizei din 2008, am abordat perioada pandemiei într-o manieră constructivă, reanalizând priorităţile şi obiectivele dar şi opţiunile de dezvoltare pe care le avem în această perioadă. Nu am făcut restructurări şi nu am înregistrat scăderi de business. Dimpotrivă, am avut o creştere de 8% în această perioadă. În acelaşi timp, am folosit perioada penru a dezvolta prioritar canalul de vânzări online. În acest sens, am investit în instrumente moderne, cum este Chatbotul EVA prin care clienţii pot primi oferta rapid, în doar cateva secunde, faţă de 1-2 zile cât durează crearea unei oferte în mod normal”, a mai adăugat directorul executiv al Leader Team Broker.
De asemenea, de la începutul pandemiei, s-au observat câteva tendinţe care vizează modernizarea unora dintre produsele de sănătate, a mai explicat Alexandra Durbacă.
„Marii asigurători, de exemplu, vorbesc despre posibilitatea de a crea poliţe de asigurări care să acopere riscuri generate de pandemii precum cea în care ne aflăm. Există un precedent, produsul de business interuption special creat de Lloyds în 2014, pe fondul epidemiei de EBOLA. În general o astfel de poliţă se activează în urma unui incident fizic (incendiu, cutremur, etc.) în baza căruia o companie este nevoită să întrerupă activitatea. În situaţia prezentă, întreruperea activităţii a fost dictată de o decizie guvernamentală, independentă de vreun incident fizic”, susţine directorul executiv.
În acelaşi timp, s-a mai observat că asigurătorii de sănătate, atât la nivel internaţional, cât şi naţional, au schimbat condiţiile de asigurare, oferind acoperire şi pentru tratare în caz de îmbolnăvire cu coronavirus.
„Mai mult, au introdus în această perioadă pentru toţi clienţii, gratuit, în pachetele de sănătate serviciul de telemedicină. Iar o a treia tendinţă observată este determinată de menţinerea distanţării fizice. Astfel, s-au impus natural constatarea daunelor de la distanţă şi plăţile non-cash”, susţine Alexandra Durbacă.
Leader Team Broker a intermediat la finalul primelor şase luni din anul 2020, un volum al primelor brute de 2,8 milioane de euro (circa 13,6 milioane de lei), cu 8% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro