2010 da peste cap planurile Blue Air: incepe batalia pentru profit
Patru avioane returnate companiei de leasing, unul retinut la Paris din cauza unui conflict cu proprietarul, zboruri anulate, cereri de insolventa, inchideri de baze operationale si disponibilizari. Dupa cresterile consecutive din ultimii ani, Blue Air are un moment de scadere pe toata linia. Sa fie o conjunctura sau primele vesti dintr-un sir mai lung cu final neasteptat?
"Daca am ajuns sa anulam anumite destinatii, inseamna ca piata merge rau." Explicatia sefului Blue Air, Sherif Ussama, vine sa ilustreze faptul ca recesiunea a ajuns si la companiile low-cost. Asta in contextul in care anul trecut, pentru prima oara in istorie, liderul dintotdeauna TAROM a fost detronat de Blue Air din fruntea topului companiilor aeriene dupa numarul de pasageri transportati. Totul se explica atunci prin faptul ca, in plina criza economica, pasagerii prefera zborurile mai ieftine. Dupa euforia de anul trecut, urmata si la inceputul acestui an de deschiderea bazei de la Larnaca (prima baza a unei companii romanesti in afara tarii), sfarsitul verii a adus vesti proaste si primele declaratii de prudenta ale oficialilor companiei.
"Situatia pe piata este dificila, iar la fiecare trei luni se schimba previziunile despre profit si pierderi", justifica Ussama motivul restructurarilor. Mai exact, Blue Air a renuntat la patru avioane, urmand sa ramana cu sase aparate, plus alte doua care vor fi livrate de Boeing pana la finele anului. Fireste, reducerea cu un sfert a flotei se traduce prin anulari de zboruri si reduceri de personal. Compania va renunta la bazele operationale de la Larnaca (Cipru) si Sibiu, deci aeronavele vor tranzita cele doua aeroporturi fara sa mai poata initia si zboruri de acolo catre alte destinatii.
"Ciprul a fost o destinatie cu potential in perioada verii, deci asteptarile noastre au fost indeplinite in perioada iunie-august", observa Ussama. In plus, compania va urmari mentinerea celor mai profitabile zboruri si inchiderea celor care au randament scazut. Cat despre angajati, cei mai expusi sunt membrii echipajelor de bord, piloti si stewardese, cateva zeci fiind nevoiti sa-si faca bagajele pana la finele anului.
"De dragul imaginii, nu pot lua decizii care sa afecteze activitatea companiei. Ne asteptam ca strategia de restructurare sa duca la o crestere a profitului." "Profit", un cuvant repetat obsesiv de seful Blue Air, care asteapta sa vada semnul plus cand va trage linie la finele anului. Bilantul la sase luni se lasa insa asteptat. Singurele date remise BUSINESS Magazin se refera la cresterea de 41% a numarului de pasageri transportati si avansul de 10% al veniturilor. Sau, cu alte cuvinte, mai multe bilete vandute, dar la un pret mult mai mic. Cresteri similare au raportat si principalii concurenti ai Blue Air pentru semestrul intai, Wizz Air si TAROM anuntand cresterea numarului de pasageri si salturi usoare ale veniturilor. Pe de alta parte insa, cele doua companii nu vorbesc de restructurare, ba chiar anunta zboruri noi, iar Wizz Air va lansa in aceasta saptamana si un card de credit cobranded, cu BCR, ca urmare a unui parteneriat prin care s-a lansat un astfel de card deja in Ungaria.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro