Ce maşini se fură cel mai des în România şi cine câştigă de pe urma şoferilor precauţi
Maşina reprezintă, după casă, cel de-al doilea bun de valoare deţinut de cineva. De multe ori românii au demonstrat că o maşină este chiar mai importantă, angajându-se la credite de până la opt-zece ani pentru un automobil. Dar ce se întâmplă când maşina dispare din parcare?
Maşina este privită de multe ori ca o "fortăreaţă" impenetrabilă, dar de multe ori se dovedeşte că nu este aşa. Încă vedem la TV cazuri în care anumite persoane păstrează bani, electronice sau obiecte de valoare în maşinile personale, fără să se gândească la pericole.
Iar tentaţia este mare: în primele şapte luni ale anului au fost înregistrate 1.721 de furturi de automobile. Numărul este în scădere uşoară faţă de cele 1.974 de cazuri din perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit statisticilor Poliţiei Române.
În total în 2011 au fost înregistrate 3.493 de furturi de maşini, în scădere cu 12,56% faţă de 2010. Raportat la cele 4,32 milioane de autoturisme, înseamnă că o maşină din 1.200 a fost furată anul trecut.
În ceea ce priveşte furturile din autovehicule, în primele şapte luni s-au înregistrat 12.605 incidente, în scădere cu 7,3% faţă de primele şapte luni ale anului trecut. În plus, în prima parte a acestui an au fost şi recuperate peste 700 de autoturisme de către poliţie.
Trendul descendent continuă însă de anul trecut, în condiţiile în care în 2011 s-au înregistrat 23.393 de furturi din autovehicule, cu 5,2% mai puţine faţă de anul precedent. Care este situaţia pe mărci? Având în vedere ponderea ridicată din parcul auto, aproape una din trei maşini furate este un automobil Dacia, iar una din zece este un BMW sau un Volkswagen. Mai exact, în prima jumătate a acestui an au dispărut din parcările românilor circa 600 de autoturisme Dacia, 170 BMW şi 150 Volkswagen, ultimele două fiind şi printre mărcile cu cele mai ridicate importuri second-hand.
"În acest an, din totalul de vânzări BMW şi MINI 20-25% din clienţi comandă maşina cu sistem de alarmă, singurul sistem de securitate oferit de noi. Comparativ cu anii precedenţi nu există schimbări majore", au spus oficialii BMW Group. La BMW un sistem de alarmă "din fabrică" costă 500 de euro, iar la MINI puţin peste 330 de euro. Cum a evoluat piaţa alarmelor în acelaşi timp?
"În primele opt luni ale anului s-a înregistrat o scădere uşoară a numărului de unităţi vândute, însă cu o creştere a preţului mediu, ca urmare a sistemelor de pornire de motor, dar şi a gradului de accesorizare a configuraţiei de bază", spune Corina Diţu, marketing manager în cadrul Falcon Electronics, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de electronice auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro