Cele mai periculoase linii aeriene din lume (GALERIE FOTO)
Dacă vă este teamă să zburaţi cu avionul, probabil ar trebui să evitaţi avioanele celor mai periculoase linii aeriene, clasificate în funcţie de numărul de incidente şi de victime.
Clasamentul celor mai periculoase zece linii aeriene este realizat de The Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC) care colectează anual informaţii despre incidentele şi securitatea aeronavelor de pe 60 de linii comerciale în ultimii 30 de ani şi le include în raportul Airline Safety Ranking.
Anul trecut, de pildă, au fost înregistrate în medie un accident fatal la fiecare 2,5 milioane de zboruri, ceea ce face din 2012 anul cu cel mai ridicat grad de siguranţă a zborurilor cu avionul din 1945 încoace. În total, anul trecut au avut loc în lume 23 de incidente de aviaţie, care au implicat nu doar linii comerciale, şi care au făcut în total 511 victime, sub media de 34 de incidente şi 773 de victime din ultimul deceniu. Tendinţa de creştere a siguranţei zborurilor cu avionul se menţine încă din 1997.
În 2012, doar 11 incidente au implicat aeronave comerciale şi s-au petrecut cu precădere în Rusia şi Africa. De altfel, Africa rămâne cel mai periculos continent din punctul de vedere al incidentelor de zbor cu avionul, cu 22% din totalul accidentelor înregistrate anul trecut.
Cel mai grav accident din 2012, potrivit raportului Airline Safety Ranking, s-a petrecut în data de 3 iunie, când aeronava Dana Air MD-83 s-a prăbuşit în apropierea aeroportului din Lagos, Nigeria. Au murit în total 163 de persoane.
Există totuşi şi o statistică mai mult decât liniştitoare, avansată de Günther Matschnigg, vicepreşedinte la IATA. "Dacă aţi zbura zilnic cu avionul, şanse sunt să zburaţi 14.000 de ani fără să fiţi implicat în vreun accident".
Pentru a mai detensiona puţin articolul, regăsiţi mai jos o listă cu probleme întâlnite pe aeronave realizată, mai în glumă, mai în serios, de piloţii liniei aeriene Qantas din Australia şi răspunsurile oferite de ingineri.
P: Cauciucul principal de pe stânga aproape că trebuie schimbat.
S: Aproape schimbat cauciucul principal de pe stânga.
P: Zborul ok, doar "aterizarea automată" cam dură.
S: "Aterizarea automată" nu este instalată pe acest avion.
P: Joacă ceva la bord.
S: Strâns ceva la bord.
P: Gâze moarte pe parbriz.
S: Comandat gâze vii.
P: Semn de o scurgere la echipament aterizare dreapta.
S: Semn înlăturat.
P: Frânele de frecare blochează valvele de viteză.
S: +sta le este scopul.
P: Sistemul IFF inoperabil.
S: Sistemul IFF întotdeauna inoperabil dacă este OFF.
P: Suspectez crăpătura în parbriz.
S: Suspectez că ai dreptate.
P: Motor 3 lipsa.
S: Găsit motor 3 pe aripa dreaptă după ce l-am căutat puţin.
P: Avionul merge caraghios.
S: Avertizat avionul să stea drept, să zboare cum trebuie şi să ia lucrurile în serios.
P: "Radarul ţintă" bâzâie.
S: Reprogramat "radarul ţintă" să cânte cum trebuie.
P: Şoricel la bord.
S: Instalat pisică.
P: Zgomot de sub bord. Sună ca un pitic care bate ceva cu ciocanul.
S: Confiscat ciocanul de la pitic.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro