De la uzină în showroom

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 06 septembrie 2017 1558 afişări

În urmă cu aproape 17 ani, Lucian Alexe a decis să schimbe complet domeniul de activitate în care lucra şi să pună bazele unei companii de leasing. Astăzi, Proleasing Motors este unul dintre cei mai mari dealeri auto din România, cu o cifră de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro anul trecut.

După o carieră de 15 ani ca inginer într-o uzină militară, Lucian Alexe a decis să părăsească sectorul şi la sfatul unor prieteni a fondat o companie de leasing. Proleasing este brandul din spatele unui grup de companii, cu activitate în domeniul leasingului (Proleasing IFN), vânzării şi reparaţiei auto, dealer şi service autorizat pentru mărcile Ford şi BMW (Proleasing Motors).

”Am fondat businessul în 2001, el a apărut ca o necesitate în viaţa mea privată“, povesteşte Lucian Alexe. ”Pe o piaţă mai puţin educată, a fost o iniţiativă care a mers. În acelaşi an, am semnat un contract de reprezentare cu Ford; la parterul unui bloc am făcut un magazin în care cu greu băgam două maşini, iar treburile au început să se lege.“

Alexe povesteşte că a fost o perioadă în care clienţii nu erau la fel de bine informaţi ca astăzi; în plus, nici piaţa nu era la fel de competitivă ca acum, iar producătorii treceau cu mai multă uşurinţă peste ceea ce înseamnă standard de reprezentare şi imagine. ”Pas cu pas am dezvoltat businessul, am început să construim primul showroom la Ploieşti în 2004; în 2006 am separat cele două activităţi - cea de dealing auto şi cea de finanţare.„

Primul showroom a costat 1,2 milioane de euro, cuprinzând spaţiu de expunere pentru cinci maşini şi un service de aproape 1.000 de metri pătraţi. ”Ideea bună a fost de a achiziţiona un teren mult mai generos decât ne trebuia nouă, aşa că am cumpărat aproape 16.000 de metri pătraţi, pe care i-am folosit la extinderea din 2012 pentru deschiderea unui showroom BMW.“

A urmat al doilea showroom Ford la Târgovişte, în 2007, iar în 2008 a fost inaugurat cel de la Buzău. Lucian Alexe consideră că e uşor să cauţi să reprezinţi cât mai multe branduri; adaugă însă că a simţit nevoia să aşeze bine activitatea şi între 2013 şi 2015 a lucrat mult la modernizarea afacerii, la actualizarea proceselor şi a investit în jur de 600.000 de euro în infrastructură IT, în softuri noi şi în proceduri noi în companie. ”Pentru această investiţie am avut şansa să accesăm şi nişte fonduri europene în valoare de 400.000 de euro, pe două proiecte.“

În 2016, cifra de afaceri a dealerului Proleasing a crescut cu 17% faţă de anul precedent, această evoluţie datorându-se în principal creşterii vânzărilor de autovehicule noi Ford, care au urcat cu 25% şi BMW, care s-au apreciat cu 18%. O dezvoltare importantă a înregistrat şi activitatea postvânzare BMW, care a cunoscut o creştere de 26% faţă de anul 2015, potrivit datelor ZF. Din punctul de vedere al rezultatelor financiare obţinute anul trecut de către Proleasing, cifra de afaceri realizată din vânzări auto noi reprezintă 69%, respectiv 79,3 milioane lei din totalul de 114,7 milioane lei; 22% din încasări sunt datorate activităţii de service, respectiv 25 milioane lei. Activitatea de închiriere a generat o cifră de afaceri de 3,3 milioane lei, în vreme ce activitatea de vânzare auto second-hand deţine un procent de 6% sau 7 milioane lei.

Grupul are 130 de angajaţi, din care 125 lucrează pe zona de automotive şi cinci în domeniul de leasing şi creditare. Cea mai importantă piaţă pentru companie e cea din Prahova, care deţine 60% din totalul afacerii; 25% din vânzări provin din Buzău şi 15% din Dâmboviţa.

”În 2008, aveam bunuri finanţate de peste 8 milioane de euro şi gestionam aproape 800 de contracte de leasing. Odată cu venirea crizei şi activitatea de leasing a scăzut, prin urmare ni s-a părut oportun să accesăm şi zona creditelor de consum, care să ne ajute să păstrăm un anumit nivel de profitabilitate“, spune managerul. În acest moment, activitatea de leasing şi cea a creditelor de consum generează venituri egale. ”Ne concentrăm pe dezvoltarea businessului de autovehicule rulate, pentru că el trebuie să fie o componentă importantă în divizia de automotive. Vrem să alocăm suficiente resurse şi pe partea de after service.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.