In ciuda accidentelor aviatice, tot mai multi romani vor sa invete sa zboare. Ce posibilitati au?
Scoala de piloti de la Tuzla se pregateste de lansarea unor noi cursuri, pentru elicoptere. In conditiile in care si alte scoli din tara si-au dublat numarul de locuri datorita cererii, iar serviciile oferite sunt din ce in ce mai diverse, inseamna ca romanii vor sa zboare.
"Am lucrat in aviatie toata viata. Ori de cate ori m-am apucat de afaceri in alt domeniu, am dat gres", povesteste Dorin Ivascu, unul dintre cei doi asociati ai Regional Air Services, compania de la Tuzla care ofera si cursuri de pilotaj. Un fel de guru al industriei aviatice din Romania, Dorin Ivascu a absolvit studiile economice in 1978 si, in urma repartitiei, a ajuns sa lucreze pentru TAROM.
Ulterior, dupa Revolutie, si-a pus la punct o serie de afaceri in domeniu, printre care si compania de handling de pe Aeroportul Baneasa, si a fost implicat inclusiv in aducerea primei companii low-cost in Romania (Volare, care ulterior a dat faliment). "Toata viata am lucrat in aviatia comerciala, dar mi s-a parut interesanta si aviatia mica, pentru ca la noi domeniul era aproape ine-xis-tent", povesteste Dorin Ivascu despre inceputurile companiei Regional Air Services, care se ocupa cu servicii de lucru aerian si aviatie generala (zboruri aviochimice, lansari de parasutisti, tractare bannere, aerotaxi si agrement). Regional Air Services detine Aerodromul Tuzla, unde au inceput din 2007 cursurile de pilotaj.
Dorin Ivascu stie ca aviatia e un domeniu fascinant, chiar daca "se cheltuie mult si se castiga putin".
Stie asta mai ales din faptul ca a fost nevoie de investitii mari pentru dezvoltarea aerodromului, care inca nu a adus profit, insa s-a dezvoltat rapid si perspectivele sunt destul de bune. Mai ales pentru ca sa pilotezi un avion nu este chiar atat de complicat precum se crede, dupa cum spune Ivascu: "Comenzile sunt similare celor folosite si la autoturisme, adaugandu-se insa cateva ceasuri, dar si faptul ca un avion trebuie operat si pe verticala".
Tocmai pentru ca nu e atat de greu sa pilotezi sunt destui oameni pasionati care se intereseaza de cursuri, iar numarul celor care isi iau licenta a crescut destul de mult in ultimii ani. Scoala de pilotaj de la Tuzla ofera brevete de pilot in doua etape: mai intai, PPL (Private Pilot License sau Licenta de Pilot Privat) si apoi CPL (Commercial Pilot License), care pregateste piloti pentru activitati comerciale si mai ales utilitare, dar si ATPL (Airline Transport Pilot License), necesar celor care vor sa lucreze ca piloti pe companiile de linie. Dupa ce isi obtin brevetul de pilot, ei pot opera avioane mici bimotor in regim instrumental, cum este, spre exemplu, Piper Seneca. Cei care reusesc sa obtina o licenta de pilot nu gasesc chiar atat de usor un job. Din acest motiv, compania lui Dorin Ivascu cauta sa realizeze un fel de alianta la nivelul Europei de Est, pentru a ii ajuta pe absolventi sa-si gaseasca un loc de munca. "Statisticile internationale arata ca ar exista o adevarata <foame> de piloti, in special in Asia, dar si in unele regiuni din Europa. Si la noi ar trebui sa inceapa cautarile, mai ales ca a aparut o legislatie care interzice pilotilor pensionati sa zboare pentru intreprinderile de stat".
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA