Noua fata a optimismului in auto: democratizarea luxului
Vanzarile de masini scumpe si-au revenit din criza, iar dealerii se folosesc din plin de conceptul de democratizare a luxului atat pentru a atrage noi clienti, cat si pentru a-si imbunatati rezultatele financiare afectate de anii trecuti.
Adrian Pascu, brand managerul Porsche, este acum cel mai fericit dintre toti directorii de marca ai Porsche Holding, fiind singurul din companie al carui brand se apropie cu pasi repezi de volumele din 2007. Cand era intrebat in 2009 sau chiar in prima parte a lui 2010 despre piata de lux, de fiecare data afirma ca era inghetata, ca nu se mai acorda finantare pentru astfel de automobile, iar clientii sunt tot mai greu de convins sa investeasca intr-o astfel de masina. Situatia pare ca s-a schimbat cu 180 de grade: pentru prima data din 2007, clientii trebuie sa astepte chiar si opt luni livrarea unei masini.
Pana acum, pe timp de criza, doar Ferrari se mai putea lauda cu liste de asteptare care se continuau de la un la altul. Dar, in cazul marcii din Maranello, volumele sunt de cel mult 25 de unitati vandute, in timp ce la Porsche acum se vorbeste din nou de peste 100. Mai mult, clientii care vin acum la Porsche au avut inainte fie alte masini Porsche, fapt ce determina automat un grad ridicat de fidelitate, sau au condus marci concurente. In consecinta, dealerii se bazeaza acum si pe buy-back. Procentajul celor care vor sa schimbe masina a crescut fata de anii trecuti, undeva la 20% din total, fata de 10% in anii trecuti. "Cei 20% aduc in general masini din aceeasi categorie. Daca vor sa cumpere un Cayenne, vin de obicei tot cu un SUV din clasa premium.
aca vin sa cumpere o masina sport, vin tot cu o masina sport. Multi dintre acestia sunt clienti fideli Porsche, au Cayenne, 911, Boxter. Dar remarcam acum ca avem tot mai multi clienti de la concurenta. Pe SUV in general BMW X5, X6, apoi, Q7, am avut si clienti cu Touaregî, povesteste Adrian Pascu, brand manager Porsche in cadrul Porsche Inter Auto. De anul trecut, marcile Porsche si Bentley au trecut direct sub managementul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding in Romania.
Exista deja un plan de majorare a vanzarilor, care merge in doua directii. A fost anuntat deja modelul mai mic de SUV cunoscut sub numele de Cajun, iar in plan sunt mai multe modele noi, inclusiv unul chiar mai ieftin ca Boxter, in prezent cel mai accesibil model din gama Porsche, al carui pret porneste de la 53.000 de euro. Pe langa acestea, Porsche a lansat si modelul hibrid 918 Spyder, dar care are un pret de peste 500.000 de euro, in conditiile in care masina poate rula cu peste 300 km/h si sa aiba un consum mediu de 3 litri/100 km.
In Romania sunt cateva modele clasice ale Porsche, inclusiv un 356 (fabricat intre 1948 si 1965), un 924, un 928, dar care nu sunt expuse public. Acestea sunt modele clasice, iar service-ul lor se face la fabrica din Stuttgart, la divizia de masini clasice, service-urile obisnuite neavand autorizatie sa intervina asupra acestor modele.In acest an, livrarile Porsche vor ajunge la aproape 100 de unitati, in timp ce numarul comenzilor ar putea depasi cu mult acest nivel, pana la 120-125 de masini. Mai mult, aceste termene ar putea sa creasca in continuare pe masura ce Porsche a lansat si in Romania limuzina Panamera diesel cu un pret de aproximativ 88.000 de euro cu TVA inclus, similar cu cel al versiunii de baza a limuzinei, dar cu un motor diesel mai economic.
O radiografie scurta a cererii arata ca nu mai poate fi vorba de un stoc de masini ca in anii trecuti, iar conceptia de stoc s-a schimbat - nu mai sunt doar masinile parcate in fata sau spatele cladirii, ci si cele care au fost deja comandate si urmeaza a intra in fabricatie. Clientii acum insa nu se mai plang de faptul ca nu primesc masina mai repede, ci profita de ocazia de a-si personaliza automobilul. "Am avut multe cazuri in care pretul optionalelor a depasit 50% din pretul de baza al masinii sau chiar intreg pretul de baza. Acest lucru s-a intamplat la un Boxter, aproape s-a intamplat la un Cayenne, un 911.
Clientii sunt cei care doresc sa-si personalizeze masinile", subliniaza Adrian Pascu. Mai mult, acum pe lista clientilor nu se mai regasesc cei care sunt la prima masina, ci oameni de afaceri cu firme sau companii puternice in spate. "Exista clienti care au dorit sa li se livreze direct de la fabrica, insa in Romania este o procedura mai dificila deoarece nu se poate livra daca nu este inmatriculata, iar inmatricularea nu se poate face decat daca masina este in tara", povesteste seful Porsche. Livrarea de la fabrica e de fapt o vizita cu discutii cu specialistii, cu o masa speciala sau cu testarea masinii pe circuit, mai ales daca este o Panamera sau un Cayenne.
In conditiile in care estimarile pentru Porsche arata cresteri de doua sau chiar si trei cifre in anii urmatori, se ia in calcul deschiderea unui nou showroom pe plan local. "Nu excludem deschiderea unei alte locatii Porsche la nivel national, dar Porsche are standarde extrem de ridicate in ceea ce priveste un dealer, atat pe partea de service, cat si de vanzari. O astfel de investitie este rentabila numai dupa ce se depaseste nivelul de 50 de masini pe an. Or, in momentul de fata este greu pentru un punct de vanzare in afara Bucurestiului. In tara am deschis un nou punct de service in tara, la Timisoara, tot in cadrul Porsche Inter Auto, unde in viitor am putea vedea si un showroom", a spus Pascu. In general, pentru un astfel de dealer se iau in calcul orasele mari din tara, dar potentialul este redus, mai ales ca parcul este concentrat pe Bucuresti. Atata timp cat cei mai multi clienti sunt in capitala sau prefera sa isi cumpere masina de la sediul central al dealerului, planurile dealerilor se muta cu greu spre alte zone ale tarii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro