Pe Baneasa nu se mai zboara noaptea. Se scumpesc biletele?
Restrictia de noapte impusa de aeroportul Baneasa va aduce operatorilor cresteri de costuri de cel putjn 15%, care s-ar putea regasi in preturile finale ale biletelor. Dar mai poate majora low-costul preturile cand toata lumea le reduce?
"Opinia noastra este ca o strategie preventiva - adica prudenta in acordarea autorizatiilor de constructie in zona Baneasa - ar fi fost mult mai potrivita. Autorizatiile din zona au fost date in cunostinta de cauza, stiind ca aeroportul este functional si noi nu am fost consultati". Managementul Blue Air este destul de nemultumit cu privire la restrictia pe care aeroportul Baneasa a decis sa o puna in aplicare de la sfarsitul lunii octombrie. Astfel, niciun avion mai greu de 50 de tone nu va mai putea decola sau ateriza intre orele 22.00 si 7.00 de pe aeroportul construit inainte de 1990 langa Bucuresti, dar care a devenit parte integrata a orasului in anii 2000.
Discutiile despre inchiderea totala sau partiala a aeroportului Baneasa dureaza de mai multi ani si au fost legate in special de interesele imobiliare din zona. "Cum inchiderea totala a aeroportului nu a fost posibila, locuitorii din zonele Pipera-Baneasa-Tunari au obtinut in cursul anului trecut aprobarea unui act normativ al Primariei Bucuresti prin care zborurile pe timp de noapte au fost interzise. Fosta conducere a aeroportului a decis insa ca zborurile sa continue", spune noul director al aeroportului Baneasa, George Mihalcea, care a venit la conducerea aeroportului de cateva luni. Parerea lui Mihalcea este ca aeroportul trebuie rentabilizat si ca trebuie respectate aceste decizii ale autoritatilor, pentru a evita eventuale daune ce ar putea fi cerute in viitor.
Cele doua companii spun insa ca regula impusa de Baneasa, care s-a pozitionat in ultimii ani ca un aeroport pentru zboruri low-cost, incalca una dintre legile nescrise ale functionarii companiilor low-cost - modelul acestora de a putea functiona la preturi mici le cere sa zboare de pe aeroporturi secundare si la ore mai putin solicitate de catre ceilalti operatori aerieni (de multe ori noaptea). Companiilor nu le place asadar ca au fost obligate sa renegocieze sloturile, atat la Baneasa, cat si la aeroporturile de destinatie - unde taxele de zi sunt cateodata mai mari si cu 50% fata de cele de noapte.
Pe Baneasa, diferenta dintre pretul slotului de zi si a celui de noapte poate fi de 15-25%", spune Mihalcea, precizand insa ca a fost flexibil in renegocierea pentru saptamanile urmatoare. Diferenta care ar putea aparea in costurile companiilor low-cost poate fi asadar de la 10 la 30%, dupa estimari ale acestora.
Variantele pe care le au la indemana companiile sunt ingustarea marjei de profit (destul de scazuta oricum pentru 2009, pe fondul scaderii pietei) sau scumpirea biletelor de avion. Majorarea tarifelor nu este o solutie acum, dupa cum spun operatorii, mai ales ca piata este foarte sensibila - un factor precum pretul poate restrange numarul de clienti, iar companiile de linie au si ele acum campanii de preturi pentru toate destinatiile, dar mai ales pe cele bine acoperite de zboruri low-cost.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro