Povestea care vinde masina: episodul hibrid (VIDEO)
Inchipuiti-va ca plecati dimineata la serviciu. Scoateti din priza telefonul, lasat la incarcat peste noapte, si o data cu acesta si masina. Da, o masina care se incarca la priza si care poate rula fara benzina, doar pe baza bateriei. Pare science-fiction, dar de anul viitor masina electrica va deveni realitate. Pana atunci, puteti exersa pe hibride.
"Mai stiti cum arata mecanicul auto de cartier, cu acea salopeta de cele mai multe ori murdara? Ei bine, nu va mai trece mult timp si mecanicul o sa fie un tip tanar care va lucra la un calculator si aproape orice reparatie va fi facuta dintr-o combinatie de taste la un computer.
Acum ne pregatim sa trimitem la scolarizare primii mecanici care vor fi autorizati sa repare masinile electrice", spunea recent la unul dintre evenimentele BUSINESS Magazin Nicolae Sorescu, seful Radacini Motors, unul dintre dealerii locali ai General Motors, grup care va incepe de la sfarsitul acestui an comercializarea primului sau model electric, Chevrolet Volt, cam in aceeasi perioada in care pe piata va aparea si prima masina electrica a Nissan, botezata Leaf.
Cu preturi de peste 30.000 de euro, cele doua masini vor avea pe termen scurt, spun analistii, o mare problema - timpul mare de incarcare, avand in vedere ca pentru a rula 150 de kilometri este nevoie de o baterie plina, care se incarca in mai mult de 12 ore la o priza normala sau in mai putin de o ora la o priza de mare capacitate (dar aceasta infrastructura urmeaza sa fie dezvoltata in timp).
In aceste conditii, principalii beneficiari de pe urma "buzz"-ului creat in jurul anticipatelor lansari de masini electrice ar putea fi masinile hibride. Adica cele care au in fapt doua sau mai multe motoare -pe benzina si electrice - care functioneaza impreuna sau separat, in functie de situatie. Iar cel mai cunoscut exemplu este Toyota Prius, o masina ajunsa deja la treia generatie, care a cumulat in ultimii 13 ani vanzari de 1,8 milioane de unitati. Producatorul japonez a creat practic piata hibridelor (si prin extensie moda eco in industria auto) intr-o vreme in care multi dintre producatori se concentrau pe constructia de SUV-uri performante, dar mari consumatoare de carburant.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro