Axa Moscova-Londra-New York sau pana in ce colt al lumii au ajuns pantofii Musette
Deschiderea primului magazin la New York anul trecut i-a deschis pofta de extindere si de francize Cristinei Batlan, fondatoarea Musette. Dupa Manhattan, a dus pantofii Musette si Christeln B. In Luxemburg, Israel si Ungaria. Urmeaza in acest an Rusia si Marea Britanie.
In septembrie anul trecut blogurile internationale de moda anuntau deschiderea primului magazin Musette de peste ocean, in inima New Yorkului - in West Broadway, cartierul Soho din Manhattan - usa in usa cu nume precum D&G, Swatch, French Connection sau Bracciallini. Magazinul de 50 de metri patrati (care a necesitat o investitie de 250.000 de euro) este deschis in franciza: "Avem planuri pe piata americana pe care vrem sa le testam", spune Cristina Batlan, unul dintre fondatorii companiei. Musette si-a rezervat inca de la inceput dreptul de a rascumpara franciza sau de a cumpara o parte din afacere.
Dupa New York, Musette a ajuns in Luxemburg, apoi in Ungaria, la Budapesta - cu doua magazine, si in Israel. Toate cele patru magazine au fost deschise in sistem de franciza si s-au adaugat celor doua magazine proprii din Bulgaria si altuia din Israel. Balanta ar arata anul acesta astfel: opt magazine in afara granitelor tarii si 12 pe piata locala. Vanzarile Musette sunt completate de activitatea de la targurile de moda si de la alte evenimente de profil.
In viitorul apropiat balanta ar putea sa se echilibreze, in conditiile in care reteaua din Romania este "constanta si matura, procesul de extindere fiind pus in stand-by", dupa cum spune Cristina Batlan, iar in strainatate planurile pentru noi unitati sunt din ce in ce mai clare. Pentru acest an, Musette are programate deschideri de magazine in franciza in Marea Britanie (Londra) si Rusia.
Dupa cateva inchideri de magazine din tara si din Republica Moldova in perioada 2008-2009, la finalul lui 2010 toate punctele de vanzare ale Musette erau profitabile, explica acum fondatoarea, care si-a pastrat doar magazinele pe plus inainte de a se lansa in extinderea externa.
In toamna anului trecut Cristina Batlan declara ca investitia necesara deschiderii unui magazin variaza "in functie de malul Atlanticului pe care te afli". Daca in Statele Unite investitia se invarte in jurul sumei de 250.000 de dolari (circa 200.000 de euro) pentru un magazin de cativa zeci de metri patrati, in Europa nu depaseste 150.000 de euro. Diferenta vine din amenajarea magazinului, care in SUA a costat circa 100.000 de euro. In cazul Romaniei, investitia totala scade la 100.000 de euro, incluzand spatiul, amenajarea si stocul initial. Cu putin timp inainte de deschiderea magazinului din New York, Cristina Batlan spunea ca opteaza pentru Occident, desi costurile pe metrul patrat sunt mult mai mari, pentru ca perspectivele sunt imbucuratoare.
La deschiderea magazinului preturile produselor de la New York variau intre 150 de dolari si 500 de dolari. "Pentru ca vanzarile au mers mai bine decat ne asteptam noi si pentru ca am fost nominalizati initial in topul celor mai bune magazine noi deschise la New York si ulterior in februarie in top trei cele mai bune magazine din New York - alaturi de Isabel Marant si Alexander Wang (doi designeri foarte cunoscuti in randul cunoscatorilor de moda - n.red.) am redus putin preturile la produsele de baza." Cristina Batlan spune ca doreste ca aceste produse sa se vanda in cantitati mari si ca a putut sa reduca preturile pentru ca deja brandul este credibil. Mai mult "trebuie sa te aliniezi zonei, sa nu se observe diferente mari fata de ceilalti jucatori".
In celelalte magazine ale brandului - atat din Romania, cat si din strainatate - preturile sunt similare celor din SUA, politica Musette fiind de a avea aceleasi preturi in toate magazinele. In functie de particularitatile pietei se aleg si modelele ce vor fi expuse. In toate magazinele sunt prezente modelele clasice din colectia de baza. Alaturi de acestea, mai sunt oferite spre vanzare si modele din alte colectii, produse in serie foarte mica si articolele din colectiile speciale, realizate din materiale deosebite, precum cele din piton veritabil. "Produsele in editie limitata sunt ceva mai scumpe, insa pe pietele straine si puterea de cumparare e mai mare", explica Cristina Batlan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro