Clubul de chilipiruri

Postat la 29 august 2010 94 afişări

Din comoditate, prudenta sau fiindca sunt la vanatoare de reduceri, tot mai multi prefera sa-si ia haine si accesorii online la preturi reduse. Site-urile specializate anunta cresteri si de 60% la vanzari.

Fondatorul retailerului de moda online Asos, Nick Robertson, a vandut luna trecuta actiuni in valoare de 15 milioane de lire pentru a face rost de lichiditati pentru extindere. Site-ul, fondat in Marea Britanie in urma cu zece ani, a raportat cel mai bun trimestru din istorie. Asos - As Seen on Site - este numai unul dintre retailerii online care profita de apetitul consumatorilor pentru haine de designer cu reduceri.Dress for Less, Outnet, Yoox sau Gilt Groupe se lauda cu cele mai bune rezultate din toate timpurile si au un cuvant greu de spus intr-o industrie unde pana acum jocurile erau facute de marile magazine, ca Sacks Fifth Avenue sau Harrods.

In varianta virtuala, magazinele sunt construite dupa o strategie bine gandita, care profita de lipsa de timp, dar atrage si cu discounturi de pana la 90% pentru anumite produse. Online exista magazine de moda pentru toate gusturile, de la designeri high fashion (Outnet) pana la designeri de nisa (Shopbop). Antreprenorii profita de momentul favorabil pentru consolidarea afacerilor, care in timp record au ajuns sa valoreze sute de milioane de euro si sa concureze cu grupuri construite in zeci de ani.

Asos, de exemplu, a ajuns in zece ani la vanzari de 223 de milioane de lire sterline, iar Nick Robertson estimeaza o crestere de 60% anul acesta. Are planuri mari - sa duca retailerul in Statele Unite si sa lanseze o noua afacere prin care consumatorii sa isi poata vinde hainele, in stilul eBay, asa incat segmentul sau tinta, femeile de 18-35 de ani, sa adune bani suficienti pentru noi achizitii pe Asos. Livreaza in 167 de tari, iar in curand va lansa site-uri speciale pentru Statele Unite, Franta sau Germania. Statele Unite, o piata despre care antreprenorul crede ca ii poate aduce vanzari de un miliard de dolari, vor fi acoperite de la depozitul din Barnsley, deschis pentru a permite livrari in 4-6 zile. Site-ul a crescut numarul de produse disponibile de la 22.000 la 36.000 anul acesta, dintre care 1.300 se schimba in fiecare saptamana.

Ideea succesului in mediul online este ca fiecare miscare sa genereze milioane de clicuri si sa atraga bugetele cumparatorilor din intreaga lume. 16 aprilie 2010 va ramane in istoria shoppingului nu numai pentru ca Outnet, "sora" outlet a Net-a-Porter, a aniversat un an, dar si fiindca a fost ziua cand s-au vandut un numar record de produse de lux la pretul de o lira. Outnet a reusit sa atraga in 12 luni milioane de clienti, cu principiul ca "moda de calitate nu se demodeaza niciodata". In outletul virtual, selectia marcilor se face dupa aceleasi criterii ca si in cazul Net-a-Porter, iar rochiile Diane von Furstenberg, jeansii Chloé sau pantofii Louboutin pot fi achizitionati la un anumit procent din pretul initial.

Mega-discountul a fost promovat luni intregi, iar consumatorilor li s-a trimis o invitatie exclusivista prin care aveau acces intr-un club select (alaturi de alte milioane, evident). Ora la care incepea vanzarea a ramas secreta, iar cei care ravneau la rochii Marchesa in valoare de 5.000 de euro sau genti Marc Jacobs aveau nevoie de timp, vigilenta si organizare. Inainte de marele eveniment, revistele de moda dadeau deja sfaturi de supravietuire cititoarelor si alegeau cele mai bune produse.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
fashion,
cumparaturi,
online,
Asos,
Net-a-Porter
/arta-si-societate/lifestyle/clubul-de-chilipiruri-6980590
6980590
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.